Megyeri Gábor az Etelburggal megmutatná a kézírás helyét és fontosságát egy digitalizált világban.
Megyeri Gábor formatervező Miskolcról indulva jutott el a világ egyik legjelentősebb, luxustollakat gyártó cégéhez, a Montbalnc-hoz. Tervezett tollat többek közt a Bugatti Chiron sportautóhoz is, most viszont rajtra kész a saját brandje, az Etelburg.
A miskolci születésű Megyeri Gábor formatervezőnek hamarosan útjára indul a saját márkájú töltőtolla, az Etelburg – írta a Napi.hu. A három évig tervezett, fejlesztett tollat várhatóan ezer dollár körüli áron kezdi majd terjeszteni az amerikai Kenro Industries bolthálózat. Felmerül a kérdés, mi kerül egy tollon ennyibe, és miért fejlesztik ennyi ideig? Megyeri egész eddigi élettörténete a felelet.
A designer sok mindent kipróbált a filmezéstől a festészeten át a grafikáig, majd egy sikertelen MOME-felvétel után elektronikus grafikusnak tanult egy szakközépiskolában, Fata Györgynél, aki rávezette arra, mit is akar csinálni. 2002-ben felvették a MOME-ra, és egyre erősödött benne a Montblanc tollak iránti érdeklődés. Egy vakmerő döntés után ötleteket küldött a Montblanc-nak, amely alig egy héttel később jelezte, hogy szeretné szerződtetni. Megyeri a diplomamunkáját már Hamburgban készítette el, és szinte sokkolták a cégnél szerzett tapasztalatok, elvégre eljutott oda, ahol elemezhette a cégtörténet során készített összes tollát, és ahol
„lépten-nyomon több mint 100 évnyi tömény dizájntörténelemben lépked az ember, ahol mindenhonnan ömlött rám az elit kultúra és tapintható volt a hírességek jelenléte.”
Először a Mark Twain-tollon dolgozott, az 1500 dolláros (de már nem kapható) íróeszközön szimbólumok, utalások és az írót különböző ismertetőjegyein keresztül megidéző műalkotások láthatóak. Következett Ernest Hemingway, majd egy toll a Grappa főzéséről – mindkettő a Montegrappa megrendelésére –, majd a Bugatti Chiron sportautóhoz készített 3500 dolláros toll.
Nem csoda, hogy Megyeri az iparilag gyártott tollakra „környezetszennyező mihasznaságként” tekint, amelyek miatt nem kezeljük valódi értékén azt, amire általa képesek vagyunk: a kézírást. Ez utóbbi megőrzésének fontosságát kutatások bizonyítják, nem kis részben az oktatásban játszanak fontos szerepet.
Eljutott hát a saját márka felépítésééig. Az új fejlesztését az amerikai forgalmazó nemes egyszerűséggel „A töltőtollak Teslájának” hívja. A toll mindenféle felhasználási módhoz (írás, festés, rajzolás, kalligráfia) profi módon, személyre szabhatóan formálható, és egy speciális tintatöltő állomás is a részét képezi, és egy mobilos labor-appon alapul.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.