A konceptautókban utazó designer, David Obendorfer nem hibázott.
A főként koncepcióautókat tervező Obendorfer Dávid legfrissebb munkája az 1602 elektro-antrieb előtt tisztelgő BMW 02 – írta meg a designboom. Az 1602 elektro-antrieb volt a BMW első elektromos autója, és rövid ideig használták is az 1972-es müncheni olimpián.
A mostani koncept őse, a BMW 1602 a Genfi Autószalonon mutatkozott be 1966-ban, majd a továbbfejlesztett változata, a BMW 1602 elektro-antrieb hat évvel később debütált a müncheni olimpián. Szinte egyforma volt a két autó, egyetlen apró különbséggel: a belsőégésű motort elektromos hajtás és akkupakk váltotta. Sorozatgyártásba nem került, de legyártottak két prototípust, amelyek VIP személyeket fuvaroztak az olimpián, illetve kísérőkocsik voltak a maratonnál.
A mostani projektnél Obendorfer Dávid az 1602 elektro-antrieb klasszikus formatervét emelte át a 21. századba. A jármű fő méretei szinte megegyeznek a két legyártott prototípuséval: 4510 mm-es hossz, 1805 mm szélesség, 1400 mm magasság, 2730 mm tengelytáv.
„Nem akartam mindenáron visszahozni a 02-es sorozat összes jellegzetességét – fejtegette Obendorfer –, inkább egy tiszteletteljes újraértelmezést készítettem, mindenek előtt egyszerűségre törekedve. Mind a külső, mind a beltér esetében óvakodtam a bonyolult felületekről és a sűrű vonalaktól, finoman érintve a háromdimenziósságot, ami valamiképp érzékelteti a nulla kibocsátást.”
Borítókép: davidobendorfer.com
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.