Bárhova költözhetnének, mégis a régit választják: 9+1 fenntartható irodapiaci trend a MádiLáncos Studiótól
Az elmúlt időszak visszatérő ingatlanpiaci kérdése Budapesten, hogy szüksége van-e a városnak új irodaházakra, vagy megfelelő optimalizálással és okos használattal elegendő a meglévő épületállomány az irodapiaci igények lefedésére. 9+1 fenntartható irodapiaci trend a MádiLáncos Studio-tól
A belsőépítész MádiLáncos Studio portfóliójába az utóbbi években több olyan belsőépítészeti projekt került, ami azt bizonyítja: nemcsak nő az érdeklődés a meglévő irodák korszerűsítése és felújítása iránt, de egyre több nagy presztízsű cég és befektető kifejezetten abban gondolkodik, hogy új építésű ingatlanok helyett meglévő irodájuk vagy egy régi irodaterület modernizálásával és megújításával teremtik meg munkavállalóik számára a megfelelő feltételeket. A re-iroda választása nemcsak stratégiai vagy gazdasági döntés lehet a cégek részéről, hanem erős fenntarthatósággal kapcsolatos hitvallás és üzenet is munkavállalóik és partnereik felé.
„Köztudott, hogy a bolygónkat érintő környezeti terhelés jelentős százalékáért az építésgazdasági szektor felel, így nekünk, tervezőknek komoly felelősségünk van abban, hogy milyen döntésekben támogatjuk megrendelőinket" – mondja Szlovák János, a MádiLáncos Studio fenntarthatósággal és épületminősítésekkel foglalkozó üzletága, az ML2S vezetője. „Jó látni, hogy egyre több cég nyitott arra, hogy a tervezéstől az üzemeltetésig a környezettudatosságot prioritásként kezelő irodaterekbe költözzön. Azok pedig, akik megtehetnék, hogy bármilyen irodaházba költözzenek, de mégis a régi terek felújítását választják, előremutató gondolkodásukkal példát mutatnak.”
Most a MádiLáncos Studio 9+1 pontban bemutatja, hogy legújabb munkájukban, az Allen&Overy nemzetközi ügyvédi irodában hogyan érvényesültek a fenntartható és zöld szempontok, illetve az ezt megelőző tudatos gondolkodás hogyan alakította az elkészült régi-új irodateret.
A negyvennégy országban irodát üzemeltető Allen&Overy vezetői másfél évtized után döntöttek úgy, hogy korszerűbb és hatékonyabban üzemeltethető irodába költöznek, új munkaterük a LEED Gold-minősítésű Hillside Irodaházban található.
1. Tudatos tervezés, visszaforgatott építési-bontási hulladék
A tervezés és építés során minden erre alkalmas épületszerkezetet megtartottak és újra felhasználtak a tervezők: ilyenek a szőnyeglapok, álmennyezeti lapok és lámpák, illetve számos gépészeti és elektromos berendezés. Ez a nyersanyagigény mellett a keletkezett hulladék mennyiségét is csökkenti. A nagy fokú tudatosságnak köszönhetően az építési-bontási hulladék több mint felét tudták újra használni, újrahasznosítani vagy átadni az épület részére.
2. Telekocsi támogatás, ösztönzően kevés parkolóhely
A jelenlegi szabályozások szerint az irodaterületre az alapterület alapján 28 parkolóhely létesülhet. Ezzel szemben az Allen&Overy mindössze három parkolóhelyet bérel, és azokat is elsősorban a telekocsizók számára tartja fent, ösztönözve ezzel a tömegközlekedés és kerékpár használatát munkavállalói és vendégei számára.
3. Kerékpártárolók, még a látogatóknak is
Az Allen&Overy iroda dedikált kerékpártároló helyeket használ, emellett a közös területeken is lehetősége van az irodai dolgozóknak kerékpárjaikat tárolni. Az irodához két extra kerékpártároló is tartozik, az érkező vendégek számára.
4. Minden csepp számít: extra takarékos vízhasználat
A MádiLáncos tervezői különösen víztakarékos vizes szerelvényeket specifikáltak az irodába és perlátorokkal tovább növelték azok hatékonyságát, így a LEED és az irodaház előírásaihoz képest 36% megtakarítást értek el.
5. Energiamegtakarítás: 29+22
Az ML2S szakértői elvégezték a projekt részletes energetikai modellezését. 29% energia-megtakarítást és 22% energiaköltség-megtakarítást ért el a projekt egy standard alapmodellhez képest.
6. Egyensúlyban: karbonkreditek a további zöldítésért
A projekt a teljes éves energiafogyasztása által okozott CO2-kibocsátást minősített karbonkreditek vásárlásával ellensúlyozza. E kreditek egy tanúsított erdőtelepítési projektet támogatnak.
7. Minden a helyén: szelektív gyűjtés 2.0
Az irodában szelektív hulladékgyűjtés működik, melyben nem csupán a papírt, a műanyagot és a fémet gyűjtik külön a munkavállalók, de az üveget, a használt elemeket, akkumulátorokat és az elektronikai hulladékot is.
8. Kiváló beltéri levegőminőség, mérésekkel lekövetve
A tervezők az egészségre tanúsítottan ártalmatlan építőanyagok beépítésével, alapos átszellőztetéssel és nagy hatásfokú gépészettel kiváló beltéri levegőminőséget értek el, a minőséget pedig helyszíni méréssel és laboratóriumi vizsgálatokkal igazolták.
9. Extra figyelem gépészettel és érzékelőkkel
A beltéri levegőminőséget szennyfogó szőnyegekkel, nagy hatásfokú gépészettel és szűrőkkel, illetve CO2-érzékelőkkel javították. A fénymásológépeket tartalmazó helyiségbe automatikusan csukódó ajtó és gépi elszívás került, mert ezek a gépek működésük közben egészségre káros ózont termelnek.
+1 A jól-lét is számít: mindent az optimális benapozásért és a kilátásért
A belső tér elrendezésével, a tömör és üvegezett felületek gondos kialakításával optimális benapozást és kilátást értek el a tervezők. Ezeket szakértői modellezés igazolta: az alapterület 64%-án legalább 300 lux természetes megvilágítás van a munkaórák legalább 50%-ában.
Forrás: sajtóanyag
További képek a galériában!
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.