Megjelent Michael Evamy Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes legújabb kiadása. 

Michael Evamy Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes című nagy logó-bibliája először 2007-ben jelent meg. A könyv friss, átdolgozott kiadása 600 új bejegyzést tartalmaz.

A 432 oldalas, idén februárban megjelent kiadvány összesen 1600 logót mutat be, melyek egyrészt olyan jelentős tervezők munkái, mint Paul Rand, Saul Bass, Alan Fletcher és Anton Stankowski, de a világ minden tájáról találunk benne, ismert és kevésbé ismert logókat. A szerző formaviláguk szerint csoportosította a logókat, és megkülönböztető jegyeik alapján több mint 80 kategóriába szedte őket. A logók mellett kiegészítő információkat kaphatunk a tervezőről, a megrendelőről, a szektorról, valamint a legtöbb bejegyzésben érdekes részleteket ismerhetünk meg a designról is.

Kiadója szerint a könyv „az arculattervezés történetének, fejlődésének és stílusának teljes rendszertani kalauza”.

 

A könyvben a szerző Can Logos Change Anything? And why Do Logos Get Changed? (Megváltoztatnak-e bármit is a logók? És miért változtatják meg őket?) című esszéjében remek példákkal illusztrálja, hogy a logók szerepüket tekintve segítenek megkülönböztetni az egyik szervezetet a másiktól – azáltal, hogy vizuálisan megjelenítik azok tevékenységét, értékeit és jellemzőit –, önmagukban mégsem elegendőek, hogy megváltoztassák az adott cégről vagy intézményről, személyes tapasztalatunk alapján kialakult képet. Önmagában tehát nem elég, ha egy cég lecseréli a logóját, sokkal inkább az működik, ha az új logók a szervezeten belül végbement pozitív változásokat követik le. Példának hozza fel a brit Tate múzeumok új logóját, ami precízen tükrözi a négy Tate galéria modernizációját, aminek köszönhetően egy jóval magasabb színvonalú élményt kapnak a látogatók.

Evamy azt írja, természetes, ha egy cég a belső változásokat lekövetve lecseréli a logóját, de érdekességként felhozza, hogy például az Apple  bár logója a kilencvenes évek közepén még korántsem volt olyan vonzó és ikonikus, mint manapság –, jóban-rosszban kitartott az 1977 óta használt alma mellett. Majd Paul Rand híressé vált mondatával summázza írását: a Chanel-logónak pontosan annyira van jó illata, mint a parfümnek, amit képvisel. 

Michael Evamy - Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes
•    Keménykötés
•    432 oldal
•    1600 illusztráció
•    Méret: 245 x 190 mm
•    ISBN: 9781786275813
•    Kiadás: 11/02/2021
•    Kiadó: Laurence King




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Renault visszakanyarodott Vasarelyhez

A Renault visszakanyarodott Vasarelyhez

Egyszerre retro és újító a francia autógyártó új emblémája.

A Fehér Ház új logója szembemegy a trendekkel

A Fehér Ház új logója szembemegy a trendekkel

Nem „laposították”, hanem inkább texturálták.

Szembemegy a trendekkel a Pfizer új logója

Szembemegy a trendekkel a Pfizer új logója

Egyszerűbb helyett összetettebb lett, utal a DNS-re, és feledteti a Viagrát.

Hirdetés