Acéllemez-installáció a Budapest Airport utasmólójában, az S39 Hybrid Design tervezésében.

Az elmúlt két évben vélhetően mindannyian kevesebbszer ültünk repülőre, mint az a koronavírus megjelenése előtt megszokott volt. Ha most kelünk útra és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólójából indul a gépünk, kellemes meglepetések érhetnek bennünket. Nemcsak kényelmes utasforgalmi kiszolgálásban lehet részünk, de a csarnok több pontján is olyan designesztétikai elemekkel találkozhatunk, melyek fokozzák komfortérzetünket. Ezek egyike az épületegységeket összekötő folyosó bejárata fölött elhelyezett fali acéllemez-installáció, a LIGHTWAVE
 


Az installációt hullámzó acéllemezek alkotják, melyeket természetes és mesterséges fény világít meg, egy vízfelület csillogó felszínének látványát megidézve. A fémlemezek és a fények folyamatos egymásra hatása és játéka által a felület egyes pontokon olyan érzetet kelt, mint amikor az utas a repülőgép ablakán kitekintve, felülről látja a tavak, folyók vízfelszínét. Távoli nézőpontból egy papírrepülő képe is feltűnik a felületen.

Nem véletlen mindez, az installáció tervezésénél ugyanis a hazai turizmus egyik fő vonzerejét jelentő vizes tematika – a Duna, a Balaton, a gyógyfürdők – által inspirált belsőépítészeti koncepció és a repülés élményét bemutató grafikus elemek motiválták az installációt megalkotó S39 Hybrid Design tervezőinek alapelgondolását. (A komplex belsőépítészeti koncepció a DVM group munkája.)
 


Az adott koncepció építészeti design mentén történő megfogalmazására ideális választás a fém használata.

„A fém építészeti léptékben olyan, mint egy ékszer a ruhán. Egy kis plusz, ami nélkül teljesen más lenne a hatás” – vallja a tervezőcsapat.

A LIGHTWAVE esetében azért is tartják optimális anyagnak az acéllemezt, mert könnyen megmunkálható, remek az ellenállóképessége, egyszerűen karbantartható, létrehozható általa meleg és rideg hatás is, megvilágítva pedig folyamatosan változó látványt kelt. Ugyanakkor fizikai jellemzői sem hanyagolhatók el; vastagsága minimálisra csökkenthető, ami által súlya olyannyira redukálódik, hogy a gipszkartonfal tartószerkezetére is biztonsággal felhelyezhető, így az installálás optimalizálása is könnyen megoldható volt.
 


Összességében az acéllemez tehát műszaki és esztétikai szempontok mentén is ideális lehetőséget biztosított a koncepció megalkotására. Kevés anyag rendelkezik ennyi felületmegmunkálási lehetőséggel, mint a fém. Legyen szó ipari épületről vagy egy finoman megmunkált designelemről, mint a LIGHTWAVE, számos opció áll a tervezők előtt.

A LIGHTWAVE sosem mutatja ugyanazt az arcát, így akárhányszor halad el alatta az utazó, mindig az újdonság erejével hat rá a látvány. Az acéllemez-installáció olyan többlettartalmat ad a térnek, amely hozzájárul ahhoz, hogy a Budapestről külföldre utazó közönség számára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér örökre emlékezetes maradjon.

 

S39 Hybrid Design | Web | Facebook | Instagram




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Több mint 80 ezren nézték meg az új reptéri utasmóló videóját

Több mint 80 ezren nézték meg az új reptéri utasmóló videóját

Pontosabban Magyarósi Csaba videóját, amit az influencer január 16-án posztolt.

Felavatták a Budapest Airport új árukezelő központját

Felavatták a Budapest Airport új árukezelő központját

A 16 milliárd forintos beruházással 100 ezerről 250 ezer tonnára nő az árukezelő kapacitás.

Átadták a Kapás 21 társasházat

Átadták a Kapás 21 társasházat

Az épületet az FBIS Építészműterem, míg a lobbyt az S39 Hybrid Design stúdió tervezte.

Hirdetés