Szilágyi Csilla TRANSFUSE_OPHANIM című alkotása

Régóta keresel a lakásod enteriőrjéhez illő műtárgyat? Vagy csak szeretsz gyönyörködni a művészetben? Az OCTOGON és az Art Advisory Budapest közös sorozatában – az aktuális online tematikához kapcsolódóan – mindig egy-egy újabb hazai művészre és alkotására hívjuk fel olvasóink figyelmét. Az áprilisi beton fókuszunknak megfelelően ezúttal Szilágyi Csilla TRANSFUSE_OPHANIM című munkáját mutatjuk be a Kiskép Galéria jóvoltából.

„Anélkül, hogy tudna róla, az ember a legsötétebb reménytelenség pillanataiban is a szépség törvényei szerint komponálja életét.” /M. Kundera/ 

Ez a mottó, a szépség kutatása, a hétköznapi életbe való integrálása határozza meg tárgyalkotó tervező munkáját. Tanulmányai során a létrehozott objektum és az azt körülvevő térre gyakorolt hatása keltette fel érdeklődését. Meggyőződése, hogy a spiritualitás fontos a bennünket körülvevő tárgyi valóság megtervezésekor, kivitelezésekor. Alkotásai folyamán egy olyan speciális erőteret alakít ki magának, amely térnek a pozitív energiája tovább él az elkészült tárgyban.
 

Szilágyi Csilla: TRANSFUSE_OPHANIM – üveg, beton 50 x 50 x 7 cm

A TRANSFUSE sorozat darabja egy térelválasztó panel volt, kristályüveg, rozsdamentes acél és alumínium felhasználásával készült. Az új formavilág lényegét a háromszögrács-hálóra épülő gömbölyded üvegformák alkotják, ahol a fény áramlását az üveg megmunkálásával szabályozni lehet. Az így megszületett fényjáték az üvegbeton szobrok háromszögrács struktúra alapján szerveződő formákból épül fel centrális kompozícióban. Megalkotásának vezérgondolata a repetitív növényi formálódás, az organikus-geometrikus alakváltozás ötvözése, a növényi rostok keresztmetszete, az éltető anyag áramlása.

Az üveg részeit Tápiószecsőn James Carcass üvegművész hutájában öntötték a különböző méretű és formájú lencsék közül a legizgalmasabb a koncentrikus köröket formáló prizmákat magába foglaló kristály. A beton jó minőségű samottos agyag, újrahasznosítható, természetbarát zsaluanyag felhasználásával készült. Olyan érzékeny, mint egy pillanatfelvétel, mint a célfotó egy futóversenyen, az öntés minden apró körülményét rögzíti a memóriájában.

„E két anyag a spiritualitás lehetőségét hordozza. Az üveg: átlátszóság, égi-légiesség, lebegés, ásványi lét, túlvilág – a beton: építészet, építés, megtartás, stabilitás, földi, nehéz, anyagi. A két anyag szépen kiegészíti egymást, egymást segítve komplex hatást eredményez. A különböző méretű és formájú öntött kristálylencsék centrális kompozícióba rendezve meghatározó elemként vannak jelen a térben. Megidézik a gótikus rózsaablakok vagy az iszlám fali csempék esztétikáját. A fény rávetülésével eggyé olvasztja az alkotás részeit, ahogy a beton felszínét megfesti, az üveg testén pedig átömlik, a szobor mögötti falon a lencsék által szétszóródik és az egész teret átmozgatja a játék” – mondta el Szilágyi Csilla.

 

A sorozat szakmai partnere az Art Advisory Budapest.
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Corvinus új arculata több egy sima vizuális eszköztárnál

A Corvinus új arculata több egy sima vizuális eszköztárnál

Az egyetem kommunikációs eszköztárának egészét átgondolta és kitalálta a Salt Communications.

Mutató nélkül is mutatós falióra

Mutató nélkül is mutatós falióra

Op-art ihletésű, lézervágással készült faliórát tervezett Horváth Zsuzsanna.

Barabási Albert-László kedvenc ruháit is megmutatja a Kultúrgorilla

Barabási Albert-László kedvenc ruháit is megmutatja a Kultúrgorilla

A Szeretem a ruhám hazai divattervezők fenntartható termékeiből válogat.

Hirdetés