Levadásztuk a legszebb balatoni borcímkéket!

Előző cikkünkben a borászatokkal foglalkoztunk, ennek kapcsán pedig most elhoztuk nektek a legszebb balatoni borcímkéket! Szubjektív válogatásunk a nagyszerű hazai tervezőgrafikai munkákból, a heti rendszerességgel jelentkező OCTOGON hunters sorozatunkban.
 

SKIZO

A Skizo egy igen ígéretes magyar pincészet, melynek tulajdonosa egy tehetséges fiatal pár, Sike Balázs és Velényi Réka, akik nyitottak a merész, kísérletező ötletekre. Boraikat egyaránt jellemzi a minőség, illetve a korszerűség, a színes tenyérrel ellátott címkék pedig rendkívül egyedivé teszik megjelenésüket. A címkék tervezője nem más, mint a Laki Eszter által alapított studio NUR. A NUR a kézi gesztusokon alapuló márkaépítést helyezi központba, a letisztult tipográfiát vegyítik a kézzel rajzolt részletekkel. A SKIZO címkék eredeti ötlete a Laboratory Group reklámügynökségtől származik, majd Ghyczy Dia fejlesztette tovább. Ez volt a NUR útmutatója az újratervezés során – megtartották a tenyereket, amiket erőteljesebb színekkel és éles vonalakkal turbózták fel. Teljesen becsomagolt, magas címkét használtak, hogy kiemeljék a képzőművészeti karaktert.
 

Fotó: Skizo Borház



Büttner

A borászat alapítója Dr. Büttner Tamás, aki 2005-ben vásárolta meg első szőlőterületét a Badacsonyi Borvidékhez tartozó Tóti-hegyen, a borászat jelenleg 15 hektáron gazdálkodik. Magát a borászatot fia, Márton vezeti, aki Csillag Attila borásszal együtt törekszik arra, hogy a legkiválóbb borokat mutathassák be évjáratról évjáratra. Honlapjukon pedig így nyilatkoznak: „Minden egyes Büttner logóval ellátott palack garancia a magas minőségre.” Hatalmas hangsúlyt helyeznek arra, hogy termékeikben a gyümölcscentrikusság tökéletes harmóniába kerüljön a sajátos mikroklíma és a talaj tulajdonságaival. E lágy gyümölcsösséget pedig tökéletesen tükrözik a finom, virágos címkék, amelyet a Lakosi Richárd és Lakosi Krisztián testvérpár által alapított L² grafikai stúdió jegyez.

Fotó: Büttner Borbirtok



Gellavilla

A Gellavilla borászatot Tálos Attila alapította 1997-ben, a címkék stílusa mögött pedig az Unger and Partners csapata áll. A Gellavilla címkék megalkotásakor az volt az első számú céljuk, hogy minél kevesebb elemmel tegyék markánssá és felismerhetővé a megjelenést, így egy letisztult, minimalista design született: „Az érzelmi megközelítés ennek a márkának az egyik legfontosabb eleme, mely mindent felülír. Ezt igyekeztünk érvényesíteni és a piac visszajelzései szerint ez sikerült is, mert az általunk Attilával tervezett minden idők legsikeresebb Gellavillája lett.”  – írják a weboldalukonAz Unger Zsolt vezette ügynökség partnere még többek között a Kreinbacher borászat, a Sauska, az A. Gere és a Jó bor is.
 

Fotó: Unger and Partners



Grand Vin de Barnag

Szilágyi Bence 2017 óta készít natúr borokat. Barátaival és barátnőjével határozták el magukat és kezdtek neki az organikus művelésnek, illetve saját boruk előállításának, amely a Grand Vin de Barnag elnevezést kapta. A név a „grand vin de bordeaux” kifejezésből ered, melyet a francia kastélyok prémium boraira használnak. „Szeretem a kontrasztokat és az önirónia sem áll távol tőlem. Az egyik fine dining étterem tulajdonosa meglátta a címkét, és megkérdezte, hogy: »Ez valami vicc?« És hát igen, ez egy vicc, mi pedig csak reméljük, hogy a többség érti” – jegyezte meg Bence a Hype and Hyper által készített interjúban. A palackokat nemcsak a bennük rejlő tartalom, hanem megjelenésük is egyaránt különlegessé teszi, hiszen a címkék saját tervezésűek. „A grafikákon egy tizenhatodik századi németalföldi rézkarcsorozat egy epizódja jelenik meg, ami a hét főbűn egyikét, a mértéktelenséget ábrázolja.”
 

Fotó: Alexandra Heim



Fata Pince

Fata István 1927-ben alapította családi pincészetét. Az azóta eltelt majd' 100 évben családi hagyománnyá vált náluk a borászkodás. A Forrai Ferenc tervezőgrafikus által tervezett Fata címkén látható naturalista minta, egy folytonos vonalakból álló csepp alakzatot formál. Az alkotó munkásságában fontos szerepet játszanak a geometriai formák, az egyszerű vonalak, illetve az alapszínek is. A Fata címkéinek elkészítésekor is ezeket vette alapul, a tradíció, az állandóság és a gyökerek minél hangsúlyosabb megjelenítése érdekében.
 



Hidden Treasures / Moric – Roland Velich 

A hely, ami a miénk, úgy fantasztikus, ahogy van. A Hidden Treasures alapgondolata ezt megmutatni” – nyilatkozza Roland Velich, akinek a Hidden Treasures / The Moric project égisze alatt született borai országhatároktól függetlenül a Pannon régió legkiemelkedőbb múltú borvidékeit mutatják be. A „rejtett kincsek” sorozat harmadik darabja, Roland Velich és a csobánci Villa Tolnay együttműködése, a rajnai rizling és a furmint házasításával – organikus művelés, kézi szüret, gravitációs feldolgozás és spontán erjesztés a pince legendásan jó hordóiban. A sorozat címkéit a minimalizmus, egyszerűbb vonalak, illetve letisztultság jellemzi, amelyet a projekt alapítója, Roland Velich maga tervezett, kiemelt szerepet adva a minőségnek és a megjelenésnek egyaránt.
 

 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új miniszobrok és 55 méter hosszú graffiti fal az Allee-nál (X)

Új miniszobrok és 55 méter hosszú graffiti fal az Allee-nál (X)

Új művészeti alkotásokkal bővül a Kőrösy sétány

Az emberek ösztönösen értik a designt

Az emberek ösztönösen értik a designt

Interjú Paola Antonellivel, a New York-i MoMA vezető kurátorával

Híres építészeti skiccek kelnek életre

Híres építészeti skiccek kelnek életre

Kooperáció a mesterséges intelligenciával

Hirdetés