Levadásztuk a legszebb balatoni borcímkéket!
Előző cikkünkben a borászatokkal foglalkoztunk, ennek kapcsán pedig most elhoztuk nektek a legszebb balatoni borcímkéket! Szubjektív válogatásunk a nagyszerű hazai tervezőgrafikai munkákból, a heti rendszerességgel jelentkező OCTOGON hunters sorozatunkban.
A Skizo egy igen ígéretes magyar pincészet, melynek tulajdonosa egy tehetséges fiatal pár, Sike Balázs és Velényi Réka, akik nyitottak a merész, kísérletező ötletekre. Boraikat egyaránt jellemzi a minőség, illetve a korszerűség, a színes tenyérrel ellátott címkék pedig rendkívül egyedivé teszik megjelenésüket. A címkék tervezője nem más, mint a Laki Eszter által alapított studio NUR. A NUR a kézi gesztusokon alapuló márkaépítést helyezi központba, a letisztult tipográfiát vegyítik a kézzel rajzolt részletekkel. A SKIZO címkék eredeti ötlete a Laboratory Group reklámügynökségtől származik, majd Ghyczy Dia fejlesztette tovább. Ez volt a NUR útmutatója az újratervezés során – megtartották a tenyereket, amiket erőteljesebb színekkel és éles vonalakkal turbózták fel. Teljesen becsomagolt, magas címkét használtak, hogy kiemeljék a képzőművészeti karaktert.
A borászat alapítója Dr. Büttner Tamás, aki 2005-ben vásárolta meg első szőlőterületét a Badacsonyi Borvidékhez tartozó Tóti-hegyen, a borászat jelenleg 15 hektáron gazdálkodik. Magát a borászatot fia, Márton vezeti, aki Csillag Attila borásszal együtt törekszik arra, hogy a legkiválóbb borokat mutathassák be évjáratról évjáratra. Honlapjukon pedig így nyilatkoznak: „Minden egyes Büttner logóval ellátott palack garancia a magas minőségre.” Hatalmas hangsúlyt helyeznek arra, hogy termékeikben a gyümölcscentrikusság tökéletes harmóniába kerüljön a sajátos mikroklíma és a talaj tulajdonságaival. E lágy gyümölcsösséget pedig tökéletesen tükrözik a finom, virágos címkék, amelyet a Lakosi Richárd és Lakosi Krisztián testvérpár által alapított L² grafikai stúdió jegyez.
A Gellavilla borászatot Tálos Attila alapította 1997-ben, a címkék stílusa mögött pedig az Unger and Partners csapata áll. A Gellavilla címkék megalkotásakor az volt az első számú céljuk, hogy minél kevesebb elemmel tegyék markánssá és felismerhetővé a megjelenést, így egy letisztult, minimalista design született: „Az érzelmi megközelítés ennek a márkának az egyik legfontosabb eleme, mely mindent felülír. Ezt igyekeztünk érvényesíteni és a piac visszajelzései szerint ez sikerült is, mert az általunk Attilával tervezett minden idők legsikeresebb Gellavillája lett.” – írják a weboldalukon. Az Unger Zsolt vezette ügynökség partnere még többek között a Kreinbacher borászat, a Sauska, az A. Gere és a Jó bor is.
Szilágyi Bence 2017 óta készít natúr borokat. Barátaival és barátnőjével határozták el magukat és kezdtek neki az organikus művelésnek, illetve saját boruk előállításának, amely a Grand Vin de Barnag elnevezést kapta. A név a „grand vin de bordeaux” kifejezésből ered, melyet a francia kastélyok prémium boraira használnak. „Szeretem a kontrasztokat és az önirónia sem áll távol tőlem. Az egyik fine dining étterem tulajdonosa meglátta a címkét, és megkérdezte, hogy: »Ez valami vicc?« És hát igen, ez egy vicc, mi pedig csak reméljük, hogy a többség érti” – jegyezte meg Bence a Hype and Hyper által készített interjúban. A palackokat nemcsak a bennük rejlő tartalom, hanem megjelenésük is egyaránt különlegessé teszi, hiszen a címkék saját tervezésűek. „A grafikákon egy tizenhatodik századi németalföldi rézkarcsorozat egy epizódja jelenik meg, ami a hét főbűn egyikét, a mértéktelenséget ábrázolja.”
Fata István 1927-ben alapította családi pincészetét. Az azóta eltelt majd' 100 évben családi hagyománnyá vált náluk a borászkodás. A Forrai Ferenc tervezőgrafikus által tervezett Fata címkén látható naturalista minta, egy folytonos vonalakból álló csepp alakzatot formál. Az alkotó munkásságában fontos szerepet játszanak a geometriai formák, az egyszerű vonalak, illetve az alapszínek is. A Fata címkéinek elkészítésekor is ezeket vette alapul, a tradíció, az állandóság és a gyökerek minél hangsúlyosabb megjelenítése érdekében.
Hidden Treasures / Moric – Roland Velich
„A hely, ami a miénk, úgy fantasztikus, ahogy van. A Hidden Treasures alapgondolata ezt megmutatni” – nyilatkozza Roland Velich, akinek a Hidden Treasures / The Moric project égisze alatt született borai országhatároktól függetlenül a Pannon régió legkiemelkedőbb múltú borvidékeit mutatják be. A „rejtett kincsek” sorozat harmadik darabja, Roland Velich és a csobánci Villa Tolnay együttműködése, a rajnai rizling és a furmint házasításával – organikus művelés, kézi szüret, gravitációs feldolgozás és spontán erjesztés a pince legendásan jó hordóiban. A sorozat címkéit a minimalizmus, egyszerűbb vonalak, illetve letisztultság jellemzi, amelyet a projekt alapítója, Roland Velich maga tervezett, kiemelt szerepet adva a minőségnek és a megjelenésnek egyaránt.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.