A shorlistre felkerülő 10 alkotást árverésre bocsátják, a befolyt összeget pedig a brit Vöröskeresztnek adják.
A Bompas & Parr tervezőiroda kiírt egy pályázatot, amelyben a kézfertőtlenítők újragondolására ösztönzi a résztvevőket. Ezzel szeretnék felhívni a figyelmet a kézmosás fontosságára a járvány alatt, egyúttal pedig pénzt is gyűjtenek jótékonysági célokra. A Fountain of Hygiene pályázatra március 29-ig várják a terveket.
„Az ételek, a művészet és a design mesterei egyben” – mondta a CNN nemrégiben a londoni Bompas & Parr stúdióról, amelynek alapítói, Sam Bompas és Harry Parr, tevékenységük 2007-ben indult. Trendbontó ételkölteményeikben tevékenységük első időszakában épületeket mintáztak meg zseléből, de készítettek például mászófalat csokoládéból. Az elmúlt időkben aztán elmozdultak a tudományos vonal felé is, azt vizsgálják, hogyan hatnak az egyes ízek az érzékszerveinkre, a mostani időkben pedig különösen fontosnak tartják elmondani mindenütt, hogy a kézmosás nélkül nincs egészségvédelem és élelmiszerbiztonság sem.
A pályázatra várnak minden olyan tervezőt, építészt és kreatív szakembert, akik kellő inspirációt éreznek magukban ahhoz, hogy esztétikai és funkcionális szempontból újragondolják a piacon kapható kézfertőtlenítők designját.
A résztvevők saját maguk dönthetik el, hogy a higiénia melyik területén alkotnának, lehet a kézfertőtlenítők pumpája, tárolóegysége, spray, de akár törlőkendő is. A shorlistre felkerülő 10 alkotást a londoni Design Museum-ban mutatják be (ha a járvány ezt nem teszi lehetővé, akkor online teszik közzé őket), majd a Christie’s aukciósház révén árverésre bocsátják, a befolyt összeget pedig a brit Vöröskeresztnek adják.
A koronavírus (COVID-19) a világ összes országát elérte, a WHO pedig nem győzi hangsúlyozni, hogy a megelőzés egyik legfontosabb eszköze a kézmosás. Az esztétikai szempontok mellett a Bompas & Parr célja az is, hogy
a kézmosás fontossága minél inkább beivódjon az emberek agyába és olyan új, egészségügyi szempontból elengedhetetlen magatartási formák alakuljanak ki, amelyek az eddigieknél hatékonyabban biztosítják az emberek egészségét.
Arra számítanak, hogy a kézfertőtlenítők designjának megváltoztatásával még inkább ösztönözni tudják a lakosságot azok használatára, és egyfajta mentalitásváltást is elérnek. A pályázati feltételekről itt találtok bővebb információt.
Forrás: Bompas & Parr
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.