A Profession digitális megújulása új applikációval, arculat kézikönyvvel és némi humorral.
Magyarország leglátogatottabb HR portálja a Profession.hu, így a márkaarculat újratervezése extra körültekintést igényelt. A MelkwegDigital nem is aprózta el a munkát, kiindulópontként különböző irányzatokban negyvennél is több variációt tervezett, ebből szűrődött le végül a digitális megújulás, új applikációval, arculati kézikönyvvel és némi humorral. A tervet a designerek leírásában közöljük.
A feladat
A Profession.hu – Magyarország vezető HR portálja – 2017-ben zárt pályázatot indított a nagyarculata átalakítására, amelyet a MelkwegDigital csapata nyert meg.
A Profession nem változott jelentősen az elmúlt 15 évben. Újszerű külsővel akarta kezdeni a 2020-as éveket, amely tetszeni fog a felhasználóiknak. A P betűjel egy biztos pont volt, de sok lehetőség adódott a változtatásra. A MelkwegDigital designerei negyvennél is több variációt hoztak létre, több irányt felfedezve. Végül a Profession hagyta a közönségének kiválasztani a legjobbat.
A megvalósítás
A munka az állásportál új mobilalkalmazásával indult. A dinamikus „P” embléma kidolgozása után meghatározták a brand vizuális rendszerét színekkel, tipográfiával, ikonográfiával és egyedi illusztrációkkal.
Logo & Brand redesign
Az alkalmazással elindultak egy sikeres irányba, a Profession szerint is, amely megbízta a csapatot a márkamegjelenés redesignjával. Egy 15 éve változatlan logó és megjelenés újragondolását az alapoknál, a mobil app rendszerénél kezdték, majd rátértek a logóra.
Negyvennél is több verziót készítettek, a cég pedig a felhasználóit kérte fel a győztes terv kiválasztására, hogy tévedhetetlenül kiválaszthassa a közönségének tetsző logót.
Miután a dinamikus P embléma mellett tették le a voksot, finomították azt egy 16 pixeles griden, és különböző használati módokhoz (színátmenetes, monokróm, vonalazott) próbálgatták.
Javítani minden funkciót és aloldalt
A Profession.hu egy átfogó platform hatalmas adatbázissal, számtalan funkcióval és aloldallal. A MelkwegDigital kitalált néhány egyszerű szabályt és egy keretrendszert, hogy megváltoztathassa mindezen oldalak látványvilágát anélkül, hogy mindent újra kellene építeni az alapoktól. Gyorsan elküldték az új oldalakat, majd menet közben tovább fejlesztgették azokat. A Profession stábbal együttműködve a mai napig is dolgoznak a weben és az appon is.
Az új app UI designja
A mobil applikáció a Profession-adatbázis innovatív játszótere, amely mindig egy lépéssel a többi platformja előtt jár, vagyis ez a felhasználói felület valamivel modernebb és kísérletezőbb. Itt viszont minden elemet újraterveztek az alapoktól: az álláshirdetési kártyákat, a keresést, és így tovább. Szigorúan meghatározták az elemek használatának szabályait, új színpalettát és továbbfejlesztett tipográfiai hierarchiát vezettek be, és az ikonok használatán is újítottak. A definiáláshoz a Google Material Design rendszerét használták.
Arculati kézikönyv
Végül egy bő 30 oldalas arculati kézikönyvet állítottak össze az új UI rendszerről, amely segíti a Profession termék- és marketingcsapatait az új identitás megfelelő alkalmazásában.
Illusztációk
A Profession kommunikációs anyagaihoz egyedi illusztrációs stílust alkottak, márkaszínekkel, egyedi vonalillusztrációkkal, és egy kis humorral. Egy rebranding projekt nemcsak a kommunikáció, hanem a vállalati kultúra szempontjából is fontos egy több mint 150 embert foglalkoztató cégnél. A frissített arculat elemeiből becsempésztek néhányat a Profession budapesti irodájába is.
Projekt csapat
Vezető designer: Pucz Dániel
Készítők: André Gábor, Vitáris Gábor, Beke Zoltán, Suszter Viktor
Illusztrációk: André Gábor
Projekt menedzsment: Fehér Ágnes, Schelhammer László
További képekért katt a galériára!
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.