Az Opera Ginnek tervezett arculatért.

Brand and Communication kategóriában nyert Red Dotot az Opera Gin Budapest csomagolása, melyet a Graphasel Design Studio tervezett. Ezzel a független magyar kreatívcég két egymást követő évben is Red Dot díjazott lett, hiszen tavaly a Dubicz Borászatnak tervezett címkéjükért kaptak elismerést.

Szőke Péter és Ördögh LászlóA díjnyertes arculat

Idén mutatkozott be a nagyközönségnek az Első Magyar Gin Manufaktúra. Opera Gin Budapest néven forgalomba hozott London Dry típusú kézműves ginjük sikerét nem kis részben az egyedi megjelenésüknek köszönhetik, ami a Graphasel Design Studio munkája.

Az Opera Gin a neoreneszánsz stílusú Magyar Állami Operaházról kapta a nevét, a ginfőzdét alapító Dámosy Bálint családja több generáció óta él az Operaház közvetlen szomszédságában. Az épületre néző konyhájukban végezték az első próbafőzéseket is.

Az ikonikus épülethez való kötődés, valamint a gin ízvilágát adó tizenegy fűszer gazdagsága indokolta az alkotók tudatos döntését, hogy szakítottak a minimál dizájn alapelveivel és nem féltek a kézműves gin kultúra műfajára egyébként is jellemző túldíszítettségtől.

A címke fő motívumai három forrásból érkeznek, és sokszor a direkt megjelenítésen túl másodlagos jelentéstartalommal is bírnak. A márka eredettörténetét az Operaház egyes részletei, így például a világszerte ismert Szfinx szobor és a homlokzat egyéb díszítő elemei, a vízköpő és a korlátsor képviselik. Ezt egészítik ki a kisföldalatti vonalának motívumai, a Zsolnay féle csempék és a megállót jelző tábla képe. Harmadik irányként a ginkovács legfontosabb eszköze, a szeszfőző, egyfajta „lélekmelegítő gépezetként” jelenik meg a címkén. Ugyanakkor a szeszfőző tornyai az Operaház orgonáiként is értelmezhetők a grafikán, attól függően, hogy a szemlélő tekintete a címke melyik tematikus területéről téved rá.

A lepárló felszálló ágának kerek betekintő ablakai a fuvolák hanglyukaival azonos elrendezésűek, a Szfinx valójában borókaágat morzsol, és a vízköpő fej pedig a főző kivezetőnyílását idézi. Ezek a kettős jelentéstartalmú motívumok erősítik a grafika integritását. A Graphasel art direktora, Ördögh László, és vezető tervezője Szőke Péter virtuóz módon hozták egy tető alá a neobarokk, a szecessziós, a klasszicista, illetve az art nouveau, valamint a steampunk stílusjegyeit. A Graphasel így idén is Red Dot díjjal büszkélkedhet, ráadásul úgy, hogy tavaly is nyertek, a Dubicz Borászat megbízásából készített csomagolásdesignnal.

A Red Dot Award hatvanöt éves múltra tekint vissza és a legrangosabb szakmai díjnak számít. Olyan cégek pályáztak ezért az elismerésért, mint az Apple vagy a Ferrari. Idén 8.697 induló közül választotta ki a 24 tagú nemzetközi zsűri a tizenhét kategória legjobbjait.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Két fiatal magyar építész munkáját ismerték el Europe 40under40 Awards 2020 díjjal

Két fiatal magyar építész munkáját ismerték el Europe 40under40 Awards 2020 díjjal

Deilinger Tamás és Domokos Balázs, a Group Dyer vezető tervezői kapták a díjat.

Asztalos Ádám betűtípusa lett a TypoHungry közönségdíjasa

Asztalos Ádám betűtípusa lett a TypoHungry közönségdíjasa

Megvannak a TypoHungry - Tipográfia Magyarországon a XXI. században című pályázat döntősei.

Ezeket a kiemelkedő műemléki helyreállításokat díjazta idén az ICOMOS

Ezeket a kiemelkedő műemléki helyreállításokat díjazta idén az ICOMOS

A Műemlékek és Műemlékhelyszínek Nemzetközi Tanácsának hazai bizottsága négy ICOMOS-díjat és két Példaadó Műemlékgondozásért díjat adott át.

Hirdetés