Mi a közös a következő formatervezői és textiltervezői hallgatói munkában? Mindkettő egy-egy gyakorlati problémára kínál megoldást, mindkettő egyszerű, letisztult, takarékos anyaghasználattal – íme a 90-es éveket idéző táska és a fellépőt kiváltó Csacsi.
Tímári Blanka az „alacsony sorstársait” érintő jellemző problémára keresett (és talált) megoldást. Ez lett a Csacsi nevű fellépő, amit – ellentétben a többi fellépővel – nem kell állandóan ide-oda pakolgatni, egyszerűen arrébb lehet lépni vele.
Jogosnak tűnik a hallgató felvetése, amely szerint „általában nem csak egy dolog van túl magasan, egy használat alkalmával több mindere szükség van”, ezért aztán a Csacsi könnyen elnyerheti az alacsonyak tetszését. Sőt a magasakét is, ha nagy belmagasságnál tesznek-vesznek.
Tompa Blanka egy 90-es évekbeli táska újratervezése mellett döntött. A tervezési fázisban „a borítéktáska legjellegzetesebb elemét vettem alapként, amely egy hosszúkás díszcsat. Érdekelt, hogy milyen más funkciókkal ruházhatom fel a fémelemet.”
Megváltoztatta az elem és a táska arányait, úgy alakítva azokat, hogy „a keret megmaradjon fő elemként a táskán. Az elkészült darabokon a fémkeret a díszítő funkción kívül zárja a táskákat és fogantyúként is működik.”
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.