Vajdasági kézműves hagyományokból született a díjnyertes itthon. brand.
Egy kosárfonó, egy faesztergályos és egy kerámia manufaktúra által alkalmazott technológiák vegyítéséből állította össze az első itthon. kollekcióját Szalai Bálint, a vajdasági Ada kézműves hagyományaira támaszkodva. A diplomamunkája maga a brand koncepciója volt, ami mára megvalósult, és a termékek elérhetőek a nagyközönség számára – Bálint pedig átvehette a Magyar Formatervezési Díjat Diák kategóriában. Az itthon. kollekciót a Budapest Design Week videója segítségével mutatjuk be.
Az itthon. egy olyan márka, amely a Vajdaság kisipari hagyományaira támaszkodva az ott élő mesteremberek számára kíván új kreatív lehetőségeket kínálni. A projekt keretében a komoly szaktudással rendelkező adai műhelyek és Szalai Bálint designer közösen valósított meg egy helyi alapanyagokból készülő, hagyományos metódusokra épülő, de karakterében nagyon is mai lakáskiegészítő-sorozatot. Ada a 90-es évekig a térség egyik legjelentősebb kisipari központja volt, de ma már inkább az elvándorlás jellemzi annak ellenére, hogy a megmaradt infrastruktúrában és a helyiek szaktudásában nagy lehetőségek rejlenek.
A limitált szériában készülő kollekció különféle tányérokat, tálalókat, vázákat, sodrófákat, illetve egy fonott ülőkét/tárolót tartalmaz.
Minden egyes tárgy helyben fellelhető nyersanyagokból: fából, fazekasagyagból, fűzfavesszőből készül fenntartható módszerekkel. A sorozat elemei önálló karakterrel bírnak, magukon viselik készítőjük keze nyomát, az összkép igényes, egységes és nem utolsósorban otthonos.
Az itthon.-ról itt írtunk korábban, az összes díjazottat pedig ebben a cikkben mutattuk be.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.