A kavicstól a kisföldalattiig
A kiállítás válogatást nyújt a hetvenötödik évében járó designer, professzor munkáiból.
SZENTPÉTERI Tibor 1967-ben végzett a Magyar Iparművészeti Főiskolán. Kifejezetten az „industrial design” művelőjeként indult. A tervezői munkával párhuzamosan működött a formatervezők képzésében, ebből adódóan is nyitott a határok nélküli design világa felé. Legtöbb munkája a vasúti járműtervezéshez kötődik, a Ganz-MÁVAG exportsikerei mellett a MÁV és a hazai városi közlekedés részére tervezett. Első megvalósult munkája az Andrássy úti milleniumi kisföldalatti kocsija volt.
A motorvonatok és a villamosok mellett hajók, számítástechnikai eszközök, orvosi műszerek, szerszámgépek és játékok tervezésével is foglalkozott. 1969–1997 között az Iparművészeti Egyetem vezető oktatója, 1997–2012 között a Nyugat-Magyarországi Egyetem – AMI tanszékvezetője volt, jelenleg professor emeritus. A tervezési tantárgy mellett többek között formatanulmányokat, tervezéselmélet-módszertant, ergonómiát tanított. Pályafutása során részt vett a hazai és nemzetközi szakmai életben. A Zsennyei Nemzetközi Formatervező Műhely alapító tagja. Közreműködött a Házgyári Konyhaprogramban és az OMFB kutatásokban. A Ferenczy Noémi-díj, Dózsa-Farkas András-díj mellett több formatervezési nívódíjat és szakmai elismerést kapott.
Fontosabb munkái:
1969 Milleniumi Földalatti Vasút járművei
1974 zágrábi villamos motorvonat
1974 Mahart toló-önjáró konténerhajó
1975 alexandriai villamos
1978 új-zélandi villamos motorvonat
1980 szerszámgép gyártórendszer színkondicionálása
1980 tuniszi motorvonatok, szarajevói motorvonat
1995 MÁV InterCity vonat
1996 debreceni csuklós villamos
2016. június 30. 18:00
Megnyitja: VADAS József (művészettörténész)
Megtekinthető: 2016 07 17
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.