A tavaly piacra dobott LOGIFACES 3D beton puzzle sikere után idén ősszel új játékkal, a LOGIPLACES puzzle-lel jelentkezik a Tervhivatal stúdió.
A tavaly piacra dobott LOGIFACES 3D beton puzzle sikere után idén ősszel új játékkal, a LOGIPLACES puzzle-lel jelentkezik a Tervhivatal stúdió. Ennek lényege, hogy különböző természeti tájakat és városokat megformázó domborzatot kell a játékosoknak kiraknia. A LOGIPLACES ezáltal képes újraértelmezve a felhasználó kezébe adni a tájat, megváltoztatni a természethez való viszonyukat. A különleges beton receptből készülő 16 és 36 elemű verziókban készített puzzle egyszerre design tárgy is, így a logikai játék egy otthon vagy iroda dísze is lehet.
Mindenki más élményekkel tölt fel tereket, van aki az eljegyzésének helyszínéhez kötődik, van aki a terephez, ahol futni szokott, vagy a városhoz, ahol az egyetemi éveit töltötte, és vannak, akik a kedvenc sípályájukhoz. A LOGIPLACES célja, hogy az emberek kezébe adhassa a számukra sokat jelentő tereket és ezáltal egy szép emlék mellett új perspektívát is nyújthasson számukra.
A Tervhivatal, magyar építészstúdió múltévi találmányához hasonlóan idén is egy közösségi finanszírozási kampány keretei között keresi azokat, akik egy-egy előrendeléssel, kisebb támogatással segítenék őket a gyártáshoz szükséges kezdőtőke összegyűjtésében.
A 3D nyomtatás teremtette meg a lehetőséget arra, hogy a LOGIPLACES játékkal közösen újraértelmezhessük a tájakat és városokat.
A LOGIPLACES tervét még a Varinex által kíírt ötletpályázatra készítették, a What-to-print-in-3D versenyre. A pályázaton a mintegy 100 induló közül hozták el a fődíjat, a Makerbot Mini gépet. Ezzel az eszközzel kezdték legyártani az első mintákat. A LOGIPLACES tervezése során komoly kihívás volt megtalálni a sok szempont alapján a feladatnak leginkább megfelelő léptéket. Azóta a termék öntőformáihoz szükséges 3D nyomtatást a Makerbot Replicator 2 gépén készítik.
A LOGIPLACES a játékosok kezébe ad ismert földrajzi helyeket és városokat, mint a Grand Canyon, Budapest, a San Francisco és az Alpok. Ezáltal a játékosok új formában őrizhetik meg a számukra fontos helyeket, és más nézőpontból ismerhetik meg azokat. A játék piaci validációja, az érdeklődők feltérképezése egy őszi crowdfunding kampány során történik majd, ezért elsőként a fenti négy helyszínt vezetjük be. De a hosszútávú cél, hogy kihasználva a 3D nyomtatás lehetőségeit, teljesen személyre szabhatóvá váljon a termék, és akár minden egyedi rendelés könnyedén megvalósítható legyen, például egy otthonnak vagy egy vállalati főépületnek és környékének mintázása.
A játék egyediségét pedig az nyújtja, hogy amellett, hogy bárki otthonát és irodáját kiegészítő különleges dísztárgy, egyben a logikai készségek fejlesztésében is rábízhatjuk magunkat, gyerekeinket és barátainkat. A puzzle-k megszokott kihívásai szintet lépnek a LOGIPLACES játékban, mivel a három dimenziós elemek értelmezése és összekapcsolása arra készteti a játékosokat, hogy új nézőpontokat és gondolkodásmódot alkalmazzanak.
A LOGIFACES élményt a térbelisége és tapinthatósága határozza meg, ez a logikai játék azoknak szól, akik egy kétdimenziós logikai kihíváson túl a térbeliségét és az esztétikáját is értékelik. A termékcsalád korábbi játékát követve a LOGIPLACESről is elmondható, hogy digitális kultúra anyagtalansága találkozik a beton tapintható anyagszerűségével és így teremt újszerű esztétikai élményt használói számára.
A közösségi finanszírozás mára Magyarországon is egy bevett termékbevezetési forma, amely gyártási tevékenységgel rendelkező design cégek számára kiemelkedő lehetőség a kitörésre. A LOGIDEEZ termékcsalád első beton puzzle, a LOGIFACES a kitűzött céljának 185%-át érte el 2014-es Indiegogo kampánya során. Emellett elhanyagolhatatlan tanulság volt a közösségi finanszírozás formájából fakadó 3 hónapos folyamatos visszajelzési időszak, ami egy intenzív termékfejlesztést és piaci validációt jelentett. A LOGIDEEZ csapata úgy gondolja, ez a tapasztalat minden induló csapatnak elengedhetetlen, ahogya támogatóktól érkező kezdőtőke is. Ezért a LOGIPLACES-zel is a crowdfunding útját választották, hogy ezzel a termék iránt érdeklődők segítségét és támogatását bevonhassák és a célcsoportjuk számára lehető legjobb terméket fejleszthessék. A közösségi finanszírozásból beérkező összeget arra fogják fordítani, hogy egyre közelebb kerüljenek a teljesen személyre szabott LOGIPLACES rendeléshez és minél több területről készülhessen LOGIPLACES verzió.
Indiegogo kampány: http://www.igg.me/at/logiplaces
Honlap: http://www.logiplaces.com
Facebook oldal: facebook.com/planbureau.games
forrás: sajtóközlemény
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.