A tér világlása a Ludwig Múzeum Térügyek című kiállításának online kiterjesztése

Miként lehet egy online kiállítás tartalmát térbeli élménnyé alakítani? Mi van akkor, ha a műalkotásokat avatárok képviselik? Mi történik, ha a kiállítás ökoszisztémává válik, és Zuse kifejezésével „számítástechnikai univerzumot” hoz létre? A tér világlásához tervezett online környezet a The Rodina egyik lehetséges válasza a kurátorok által feltett kérdésekre.

Rózsaszín karfiolok fehér jégtáblák között, körülöttük az űr végtelen sötétje. E lebegő felszín fölött különböző fragmentumok bolyonganak, együtt a látogatók avatarjaival. minden recseg és ropog, karistolja a fület. Az online környezetet Konrad Zuse Számító Tér (Rechnender Raum, 1969) című könyvében kifejtett elmélete ihlette, amely az univerzumot élő és fejlődő automaták lakta térként, pontosabban egy önmagát reprodukáló és újraprogramozó sejtautomataként írja le. 

A Ludwig Múzeum-Kortárs Művészeti Múzeum Térügyek kiállításának részeként megvalósuló Térügyek: A tér világlása (Spatial Affairs. Worlding)) című munka egy felfedezésre váró online környezet, amelyet a térben araszoló múalkotások népesítenek be. A  net.art es böngésző-alapú digitális műveket reprezentáló mozgó figurák a látogatókat reprezentáló avatárokkal keverednek. A világlás az alkotók szándéka szerint az a folyamat, amelynek osrán a digitális tér rejtett hajlatai feltárulnak és további játékra csábítanak, digitálisan született internet alapú műalkotásokhoz vezetnek, amelyek viszont .  további bolyongásra csábítanak a számítástechnikai univerzumban. Az online környezetet ENrico Boccioletti hangtöredékekből álló digitális hangmontázsa egészíti ki, ez a hang, vagy inkább zajtér maga is olyan esetlegesen változékony, mint a digitális kozmosz tere. 

Az egyszerre kiállításként és aktív platformként felfogott környezet beszélgetések, tárlatvezetések és egyéb események helyszíne lesz, a Térügyek kiállítás által felvetett problémák megvitatásának katalizátora.

Design és programozás: The Rodina (Tereza és Vit Ruller)

Hang: Enrico Boccioletti

Kurátorok:Giulia Bini, Lívia Nolasco-Rózsás

A tér világlása a ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe és az EPFL Pavilions, Swiss Federal Institute of Technology Lausanne koprodukciója.   

 

Sascha POHFLEPP & Alessia NIGRETTI & Matthew LUTZ: Those who

címlapkép:Rafaël ROZENDAAL: Nearnext.com




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Milyen messze van Debrecen Párizstól?

Milyen messze van Debrecen Párizstól?

Közelebb, mint gondolnánk. Párizsi absztraktok címmel ötven év után először a debreceni MODEM-ben látható a valaha volt legnagyobb hivatalos nonfiguratív csoportosulás, az Abstraction-Création munkáiból válogatott tárlat.

Hímezzünk-hámozzunk

Hímezzünk-hámozzunk

A Ludwig Múzeum Lassú élet. Radikális hétköznapok. című kiállítása a záróhéten izgalmas programokkal várja a lassulásra vágyó látogatókat.

Mi készül az 59. Velence Biennálé magyar pavilonjába?

Mi készül az 59. Velence Biennálé magyar pavilonjába?

Látogatás Keresztes Zsófia műtermében

Hirdetés