Cél, hogy a hazai közösségi közlekedést főként hazai gyártásból oldják meg.
A nemzeti buszstratégia keretében az elkövetkező tíz évben pedig 36 milliárd forintot fordítanak döntően elektromos buszok vásárlására - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára szombaton Debrecenben.
Schanda Tamás az ITK Holding Zrt. új buszgyártó csarnokának alapkőletételén kiemelt célnak nevezte, hogy a hazai közösségi közlekedést főként hazai gyártásból tudják megoldani. A vállalat által bemutatott iskolabusszal kapcsolatban elmondta: a nemzetközileg elismert, külföldi cég által megalkotott alapra, magyar tervezők ötleteinek és magyar szakemberek munkájának köszönhetően készül el a biztonságos jármű. Kiemelte, hogy ez az iskolabusz is egy magas hazai hozzáadott értékkel bíró termék.
Magyarországon megközelítőleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a járműállomány a lehető legkorszerűbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évről mintegy 10 évre csökkenjen.
Schanda Tamás a magyar gazdaság egyik húzóágazatának nevezte a járműgyártást, mint mondta, a 620 hazai járműipari vállalat között ott van a világ húsz meghatározó járműipari gyártójának és beszállítójának háromnegyede, az első százból több mint negyven, az elektromobilitásban érdekelt öt távol-keleti óriáscég közül három. E cégek ma Magyarországon több mint százezer embernek adnak munkát, ez az ágazat teremti elő a gazdasági termelés közel tizedét, a kivitelnek pedig a negyedét.
Forrás: Sajtóközlemény, MTI
Borítókép: Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára beszédet mond az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. telephelyén épülő új buszgyártó csarnok alapkőletételén Debrecenben, 2019. október 12-én. - MTI/Czeglédi Zsolt
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.