Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Január 17-21-ig zajlik Párizsban az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, a Maison et Objet, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli majd hazánkat. A cél, hogy a magyar designmárkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve, hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált. 

Az ötnapos Maison et Objet vásár közel 50 ország tervezőivel várja a design iránt érdeklődőket. A vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos trendeket. Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka vesz részt az eseményen egy látványos és formabontó installáció keretében.

Az installáció alapötletét a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára is.

A design kialakítása során nélkülözhetetlen feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újra felhasználható lehessen a produktum. Bár az installáció a 2019-es London Design Fair vásárra készült, a környezettudatosság jegyében most személyre szabottan, de újból felhasználható.

„Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb nemzetközi designvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már korábban bizonyítottak a londoni designhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek. Az Ügynökség mindig nagy hangsúlyt fektetett a nemzetközi rendezvényeken való részvételre, hiszen ez a design területén is kulcsfontosságú eleme a hosszútávú sikernek. Bízunk benne, hogy a mostani kiállítás is felhívja majd a figyelmet a hazai design termékek különlegességére és kreativitására, ezzel is tovább öregbítve a magyar formatervezési tárgyak ismertségét és további nemzetközi sikereket hoz majd” – nyilatkozta a párizsi esemény kapcsán Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. 

Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar designmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg az MDDÜ.

A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.

A magyar márkák kiválasztása szakmai szempontok alapján történt, a döntés során kiemelkedően fontos elvárás volt, hogy a designerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás. A technológiát és innovációt magas szinten ötvöző tervezők portfoliói között egyaránt megtalálhatók ez egyszerre tradicionális, mégis kortárs textil és kerámiatermékek, lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is. A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutassa meg a tehetségét, és mind a visszajelzések, mind a stabil gyártói kapacitás és több éves szakmai tapasztalat alapján egyértelműen kiderült, hogy ezek a brandek tökéletesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe, ezért is alkalmasak a külföldi piacon történő megjelenésre. 

Kiállítók: Anna Regős, Viaplant, POSITION Collective, LumoConcept, Planbureau, Plydesign, KOMONKA, Nieto Light, SOCOWOO, BEWEQ, Danubo.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

Egy francia általános iskola leckéje a természetességről

A természetes fény kreatív alkalmazása.

Rózsaszín hatalomátvétel

Rózsaszín hatalomátvétel

Andrés Reisinger digitális képzőművész Take over elnevezésű projektje.

Hirdetés