A Dancer nem áll le a fejlesztésekkel, és már az európai terjeszkedést készíti elő.

Új kereskedelmi vezérigazgató-helyettest (CCO) nevezett ki a Dancer buszokat gyártó litván cégcsoport, a Vėjo projektaiJean-Luc Deflandre feladata egyrészt az innovációk folytatása, másrészt a terjeszkedés előkészítése lesz. Magyarország is felbukkant a látóhatáron.

Jean-Luc Deflandre és a Dancer egyik járműve

A Dancer a világ legkönnyebb városi busza, újrahasznosított kompozit anyagokból, elektromos hajtással, szupergyors töltéssel, és rengeteg innovációval, amelyek együttesen óriási előrelépést jelentenek a fenntartható tömegközlekedés felé. A busz történetét és főbb paramétereit összefoglaltuk már korábban, most viszont arról érkezett hír, hogy az elmúlt évek intenzív fejlesztéséből cseppet sem vesz vissza a gyártó, a litván Vėjo projektai cégcsoport.

Az új CCO, Jean-Luc Deflandre régi motoros az autóiparban, többek közt igazgatósági tag volt az MG Motorsnál, kereskedelmi igazgató volt az Ebusco startupnál, és már 2008-ban foglalkozott elektromos buszokkal. Új szerepében az egyik fontos feladata lesz egy részletes kommunikációs stratégia kidolgozása és megvalósítása, hogy a Dancer meghatározó szereplővé váljon a zöld közlekedésben.

„Örömmel jönnénk Magyarországra is, remélhetőleg ez megvalósul a következő években. Idén a Dancer Litvániában és a környező országokban terjeszkedik, és 2021/2022-től indul meg az európai terjeszkedés” – mondta Kristinas Taukačikas marketingvezető az Octogonnak.

A Dancer nemcsak e-buszokat gyárt, de a karbantartás teljes folyamatáról is gondoskodik, ahogy az energiaellátásáról is. A tervező litván cégcsoport házon belül tudhat egy, a vezető autóipari beszállítókat (ZF, WABCO, WÜRTH) kiszolgáló K+F részleget, és már 2012 óta dolgozik a Dancer-en – korábban szélerőművekkel foglalkozott.

A Vėjo projektai cégcsoport egyik partnere és részvényese az Európai Energiahatékonysági Alap (EEEF), amelynek célja a fenntartható energiapiac megteremtése, és a klímavédelem támogatása az Európai Unióban.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Elektromos buszok akkumulátoraiból látnák el árammal a londoni háztartásokat

Elektromos buszok akkumulátoraiból látnák el árammal a londoni háztartásokat

A tesztelés novemberben indul és három évig tart.

Magyarországra is eljöhet a litván okosbusz

Magyarországra is eljöhet a litván okosbusz

A Dancer nem áll le a fejlesztésekkel, és már az európai terjeszkedést készíti elő.

Tíz év alatt közel 36 milliárdot szán a kormány elektromos buszokra

Tíz év alatt közel 36 milliárdot szán a kormány elektromos buszokra

Cél, hogy a hazai közösségi közlekedést főként hazai gyártásból oldják meg.

Hirdetés