Ha beválik, újabb jelentős lépést tehetünk a fenntartható jelen felé vezető úton.

Beszáll a klímavédelmi harcba a német Beiersdorf cég legnagyobb globális márkája, a Nivea is: a műanyaghulladék csökkentése érdekében mostantól ha elfogy a tusfürdő, akkor vásárlás helyett a korábbi flakonok újratölthetőek lehetnek. Elsőként a hamburgi és a ettlingeni dm egyes üzleteiben tesztelik a gépeket.

A tusfürdő utántöltő gépet a Beiersdorf kutatási és fejlesztési csoportja alkotta meg, és mielőtt az ötletet továbbfejlesztenék, szeretnék leteszteltetni a fogyasztókkal. Caroline Zia, a cég vezető fejlesztője elmondta, hogy bár az utántöltés egyes iparágakban egyre elterjedtebb, a kozmetikumok és testápolók körében még nem alkalmazzák ezt a technológiát például azért, mert nem minden készítmény alkalmas rá.

Első körben megnézik, hogy a tusfürdők esetében mennyire válik be ez a megoldás, és ha jók a fogyasztói visszajelzések, akkor a gépeket  finomhangolják. Zia szerint a fenntarthatóság egyik fontos eleme lehet az utántöltés, de ehhez szükséges a fogyasztói mentalitás megváltozása is. 


Az utántöltő állomások használata pofonegyszerű: a vásároló behelyezi az üres Nivea palackot a gépbe, amely feltölti tusfürdővel. Minden egyes töltéskor kinyomtatásra kerül egy vonalkód, amely segítségével nyomon lehet követni, hogy hányszor töltötték fel. A cég szerint mindez 3-4 alkalommal lehetséges ugyanabba a flakonba, ha elérték ezt a számot, akkor le kell adni őket újrahasznosítás céljából és venni egy újat. A cég a vásárlók ökotudatos erőfeszítéseit úgy jutalmazza, hogy az új palackba az első újratöltés ingyenes. 

Egyelőre nincs információ arról, hogy a Beiersdorf változtatott-e valamit a flakonok összetételén azért, hogy tartósabbak legyenek, de mivel korlátozott számú alkalommal lehet újratölteni, feltehetően ugyanazokat a palackok használják, amelyeket eddig is. A jövőben azonban változás várható ebben: a kísérleti projektben a cég a felhasználási szokások elemzésével párhuzamosan a flakonok összetevőit is vizsgálja, ha sikeres lesz az utántöltő állomás, akkor más kozmetikai termékek előtt is megnyílhat az út.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Tusfürdő utántöltő gépet tesztel a Nivea Németországban

Tusfürdő utántöltő gépet tesztel a Nivea Németországban

Ha beválik, újabb jelentős lépést tehetünk a fenntartható jelen felé vezető úton.

A világhírű holland designer, Jurgen Bey a MOME-n

A világhírű holland designer, Jurgen Bey a MOME-n

Április 26-án tart előadást a MOME MAG kezdeményezés meghívására.

Szabályozott szabadság

Szabályozott szabadság

Az Újpesti Új Vásárcsarnok és Kulturális Rendezvényközpont.

Hirdetés