Az új brand számos tudásterület eszközrendszerét használva növelné a magyar fa- és bútoripar nemzetközi versenyképességét.

A 4.0-ás kihívásokra (Ipar 4.0. Tudásmegosztás 4.0. Gyártás 4.0. Szövetség 4.0) a Bútorszövetség és az Országos Asztalos- és Faipari Szövetség az év eleji egyesülést követően egy 21. századi platform létrehozásával adta meg a maga válaszát. Ez a Fabunio, azaz a Magyar Fa- és Bútoripari Unió – írja a szervezet közleménye. Az új brand nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy számos tudásterület eszközrendszerét használva növelje a magyar fa- és bútoripar nemzetközi versenyképességét, felkészítve tagjait és az ágazatot a technológiai és globalizációs kihívásokra. 

A több évtizede működő szövetségek életében az egyesülés és a Fabunio megalakítása korszakosan új fejezetet jelent. A többgenerációs tapasztalat és szakmai tudás közös know how-ként jelenik meg az új brandben, amely a tradícióra alapozva, de a megújulás vágyával és képességével kapcsolódik be a hazai kreatívipari életbe. A szövetségek jövőképe szervesen következik az elmúlt évtized projektjeiből és sikereiből: az EFIC (European Furniture Industries Confederation) tagságból, a saját fejlesztésű albrandekből és a nemzetközi együttműködésekből (például WoodLike faipari workshopok, Learniture kortárs faipari képzés, Asztalosok Az Asztalosokért szakmai rendezvénysorozat, EQ-Wood EU-s innovációs menedzserképzés). 

A Fabunio kreatív válasz azokra a gazdasági és ökológiai folyamatokra, amelyekre hatékonyan reagálni hagyományos szövetségi keretek között már nem volt lehetséges.

A Fabunio tudatosan és proaktívan alakítja a hazai fa- és bútoripar jövőjét, négy fő cselekvési területet fogalmazva meg: Fabunio Skills – tudásmegosztás és fejlesztés, Fabunio Junior – utánpótlás nevelés, Fabunio Design – kreatívipari szerepvállalás és Fabunio Business – érdekképviselet.

A Fabunio (Magyar Fa- és Bútoripari Unió) a kihívásokra a fejlődés lehetőségeként tekint és egyféle versenypályát ismer, a nemzetközit. A kreativitás, a design, a fenntarthatóság és a generációkban való gondolkodás olyan kulcsfogalmak, amelyek a Fabunio minden egyes lépését meghatározzák. Az új név nem véletlenül nemzetközi:

magában foglalja az együttes és egységes fellépést (unio), az EU-s identitást, ugyanakkor a Fab előtag széles asszociációs lehetőségével, játékosságával sokféle megfejtést tesz lehetővé (a fa- és bútoripar rövidítésétől kezdve egészen az angol fabulous vagy fabrication szavakig). 

A komplex célkitűzések új brand és ennek megfelelően új vizuális identitás megfogalmazását igényelték. A flexibilitás és a változni tudás képességének hangsúlyozása, valamint a kreatívipari szerepvállalás és a design mint kitörési terület megjelenése egyaránt a dinamikus arculat irányába mutattak. Ennek megfelelően egy olyan logórendszer jött létre, amely az állandósága mellett képes az adott kontextushoz igazodni, variábilis és folyamatosan frissíthető. 

A Fabunio tagjai és támogatói a kreatívipari ökoszisztéma szinte minden területét képviselik. Ez a sokszínű tudás olyan egyedülálló adottság és szellemi tőke, amely biztos alapot ad a nagylélegzetű tervek realizáláshoz.  Közösség 4.0. Együttműködés 4.0. Siker 4.0.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

75 év – 75 szék

75 év – 75 szék

Vásárhelyi János bútortervező életmű-kiállítása online látható.

Összebútorozott a designügynökség és a bútorszövetség

Összebútorozott a designügynökség és a bútorszövetség

Cél a modern magyar bútoripar, illetve a divat- és designipar hazai szereplőinek szakmai támogatása.

Szentendre a kortárs magyar művészetet népszerűsítette Rómában

Szentendre a kortárs magyar művészetet népszerűsítette Rómában

A Szentendrei Szabadtéri Tárlat a Mirabilia Urbis fesztiválon járt.

Hirdetés