Az amerikai Pentagram tervezői által megalkotott designt Moholy-Nagy fotogramjai ihlették.

A Moholy-Nagy Foundationt – ami nem azonos a Moholy-Nagy Egyetemi Alapítvánnyal – 2003-ban a művész lánya, Hattula Moholy-Nagy hozta létre azzal a céllal, hogy megőrizze Moholy-Nagy örökségét, a művész életét és műveit bemutató online archívumon keresztül, valamint, hogy kutatásokat folytassanak és kiállításokat szerveznek, hogy a nézők pontos és átfogó képet kaphassanak a rendkívül sokoldalú művész tevékenységéről. A Pentagram a világ egyik legnagyobb független arculattervező tanácsadó cége azt a feladatot kapta az alapítványtól, hogy egy olyan „kifejező” vizuális identitást és rendszert hozzon létre, amely összefoglalóan tükrözi Moholy-Nagy László munkásságát beleértve, festményeit, filmjeit, fotográfiáit és fotogramjait.

A Pentagram tervezői Moholy-Nagy fotogramjainak stílusában alkották meg az új arculati elem monokróm betűtípusait. A csapata kézzel alkotott meg tipográfiai formákat a stúdióban, fény és víz felhasználásával kialakított vetületek sorozatából, amelyek a „szétfolyó” betűformákat eredményeztek. Ezekből a betükből rakták össze a művész nevét, és alkották meg az új branding alapját – írta a Dezeen. Ez a design jelenik meg az alapítvány összes nyomtatott anyagán, valamint weboldalukon is. Az egyedileg tervezett betűtípus mellett az új weboldalon a Good Type Foundry Riposte nevű minimalista, neo-groteszk betűtípust alkalmazták. A tervezők szerint ez a betűkészlet visszautal a múlt század közepének betűtípusaira, de közben kortárs stíluselemeket is tartalmaz, ami által modernizálja a „brandet”, miközben a szöveg optimális olvashatósága megmarad.

Az új design fekete-, fehér- és homokszínű palettáját Moholy-Nagy munkái és médiumai ihlették. A semleges tónusok mellé könnyen párosíthat bármilyen grafika, festmény vagy fénykép. Összességében a Pentagram olyan vizuális identitás megalkotására törekedett, amely nem utánozza a művész munkáját, mégis "maximálisan tiszteletben tartja hihetetlen örökségét".




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A fényhasználat esztétikai utópiái

A fényhasználat esztétikai utópiái

Áprilistól átalakított formában, újabb művekkel kiegészítve látható a Light Art Museum Budapest bemutatkozó tárlata.

Fény az ékszertervezésben

Fény az ékszertervezésben

Rémiás Szilvia kísérletei a fény és az ékszer párosítására.

„Ő mindent frissen látott” | Interjú ifj. Dr. Botár Olivér művészettörténésszel

„Ő mindent frissen látott” | Interjú ifj. Dr. Botár Olivér művészettörténésszel

Idén ifj. Dr. Botár Olivér vehette át a MOME által alapított Moholy-Nagy-díjat. 

Hirdetés