A Rubik-kocka nemcsak megunhatatlan, de fejlődése is megállíthatatlan
A Rubik-kocka, annak létrejötte óta, folyamatosan foglalkoztatja az embereket, mozgásban tartja a fejlesztők és designerek fantáziáját. Mi is számos termékről számoltunk be, mely ihletője ez a varázslatos játék. A kocka megihlette már a Puma tervezőit, akik Rubik-ruhakollekciót dobtak piacra 2019-ben, de Kengo Kuma japán építész is tervezett olyan bútort, melyet a Rubik-kocka inspirált. Ihletett már meg számtalan játéktervezőt is a kocka, köztük Szabolcs Jánost, aki Magyar Formatervezési Díjat is nyert fejlesztésével. Most egy 13 éves fejlesztő állt elő egy eredeti ötlettel.
„Mi lenne, ha kocka felületén megjelennének a videójátékok karakterei, és egy-egy játékot a kocka felületén lehetne végigvinni, csavarva, tekerve, billenve és rázva az eszközt” – tette fel a kérdést a 13 éves Savva Osipov YouTuber, aki olyan elszánt volt, hogy ötletét megosztotta vállalkozó édesapjával. Ilya Osipov meglátta a fantáziát fia ötletében, és közös erővel létrehozták a WOWcube-ot.
A játék alapja egy 2x2-es, tehát 24 elemből álló Rubik-kocka, melyen
a megszokott matricákat kijelzők váltják fel.
A kockák a hagyományos Rubik-kockához hasonlóan forgathatók, a játék azonban sokkal több lehetőséget rejt magában, telefonnal kiegészítve pedig okoseszközként is működik. Hogy pontosan milyen élményt nyújt a WOWcube azt maga a feltaláló magyarázza el az alábbi videóban.
Forrás: Yanko Design
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.