„Home of Consumer Goods”, vagyis „A fogyasztási cikkek otthona” mottóval a fogyasztói javak leginnovatívabb és világszinten is legátfogóbb választékát kínálja 2023-tól a Messe Frankfurt.
A Messe Frankfurt vásártársaság komolyan veszi a gazdaságfejlesztési tevékenységét, és új platformokat hoz létre a fogyasztási cikkek teljes ágazatának. Első lépésként 2023 februárjától a három vezető fogyasztási cikk szakvásár, az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld most először lesznek egyszerre, egy időben megrendezve, 2023. február 3/4-7. között a frankfurti vásárközpont csarnokaiban.
„Home of Consumer Goods” mottóval az újonnan kialakított kínálat egyedülálló, átfogó termék- és megoldásportfóliót mutat be, és aktívan kiaknázza a szinergiahatásokat a kiállítók, a látogatók és a média számára. Második lépésként a három vezető szakvásár globális beszerzési platformjait összevonva, egyszerre, egyidőben jelenítik meg, ezzel is megkönnyítve a nemzetközi forgalmazást. Ezt a stratégiai fejlesztési lépést az év második felében egy új, regionális alapú design és életmód kínálat egészíti majd ki Frankfurtban.
A globális fogyasztási cikkek iparága átalakulóban van. Alapvető tulajdonságai kérdőjeleződtek meg. A kereskedelem és a terjesztés új módjai, az eladáshelyi digitalizálás minden szinten, az online értékesítési arányok növekedése, miközben a korábban népszerű kiskereskedelmi egységekben csökken a vásárlási gyakoriság, a fogyasztók egyértelmű igénye a fenntartható alternatívákra, a pattanásig feszített ellátási láncok, az ebből eredő alapanyaghiány és a járvány által befolyásolt üzleti utazási magatartás csak néhány a sokféle, de meghatározó hajtóerő közül, amelyek feszültségben tartják és minden nap új kihívások elé állítják a szektort. Emellett az immár több mint két éve világszerte tomboló koronavírus-járvány is hozzájárult a globális strukturális változások felgyorsulásához. Eközben pedig az életszemlélet, az életmód és a fogyasztói magatartás is egyre gyorsabban változik.
„A Messe Frankfurt válaszokat ad a jelenlegi változásokra és kihívásokra, és újradefiniálja a holnap piactereit. Azáltal, hogy innovatív formátumokat hozunk létre a helyszínen és nemzetközi szinten, növekedési lehetőségeket teremtünk, tájékozódást és biztonságot nyújtunk a változékony időkben, és aktívan segítjük az átalakulóban lévő globális iparág kialakítását”
– mondja Detlef Braun, a Messe Frankfurt ügyvezető igazgatója.
„Négykomponensű stratégiánkkal egy olyan iparág új vezércsillagát hozzuk létre, amely Frankfurtban van otthon, miközben aktív és sikeres az egész világon. A "Home of Consumer Goods" mottóval itt Frankfurtban újonnan létrehozott kínálat mellett a már meglévő közel-keleti és ázsiai fogyasztási cikk vásáraink, a globális beszerzés célzott kiterjesztése és az innovatív, regionális kínálat jelentik a jövőbeni siker garanciáit."
A „Home of Consumer Goods” a globális rendelési szezon új, központi eseménye
Első lépésként 2023-ban „Home of Consumer Goods” vagyis „A fogyasztási cikkek otthona“ mottóval újragondolt koncepcióval jelentkezik a Messe Frankfurt a fogyasztási cikkek iparában. 2023. február 3/4 - 7. között először kerül megrendezésre az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld egyszerre, a világ egyik legmodernebb kiállítási központjában. A három sikeres vezető szakkiállítás újonnan létrehozott kombinációja egy helyen, egyszerre ötvözi ezek erősségeit, és így minőségi és mennyiségi szempontból eddig példa nélküli, egyszerre elérhető, jövőbe mutató termékskálát kínál. Frankfurt ezzel még inkább a globális rendelési szezon központja, minden érintett szereplő számára erősíti a szinergiahatásokat és a hatékonyságot, ezért a globalizált iparág egyetlen átfogó inspirációs, megrendelési és networking eseménye. Itt mutatják be a legújabb trendeket, lehetővé téve a globális metatrendek megtapasztalását és megtekintését.
„Frankfurt tehát a globális fogyasztási cikkek iparának központi helyszíne. Itt dől el és formálódik generációk életstílusa. Ily módon megbízhatóságot és növekedést kínálunk az iparágnak a kihívásokkal teli időkben. 2023 februárjától itt köttetnek majd üzletek, találkozhatnak végre ismét a szakma képviselői, és itt határozzák meg majd azokat a trendeket, amelyeket utána a fogyasztók világszerte tapasztalhatnak és vásárolhatnak helyben és online a következő 12-18 hónapban”
– magyarázza Philipp Ferger, a fogyasztási cikkek vásárainak igazgatója.
A szinergiában gazdag vásáregyüttes további termékcsoportokkal egészül ki, és teljesen újratervezett csarnokbeosztással kerül bemutatásra. A „Home of Consumer Goods” mottó alatt a három vezető vásár a kereskedelem minden formájának, valamint a HoReCa-nak, a szerződéses gyártásnak és a koncepcionális dekorációnak is fenntartható metszéspontja, erősítve Frankfurt nemzetközi központként betöltött jelentőségét.
Az Ambiente Working a vezető világvásár új termékkategóriájaként innovatívan és következetesen épít a frankfurti Paperworld sikerére
Az otthon és az iroda, az életmód és a munkastílus kombinációja a jövőben is meghatározza élet- és munkavilágunkat. A koronavírus-járvány egyfajta katalizátor szerepét töltötte be a fejlesztéséknél, különösen az élet és a munka területén. És mivel az innovatív termékek megértek a piacra kerülésre, új ajánlatok pozicionálódnak és a fogyasztói keresleti magatartás is megváltozik, a piacot is meg kell újítani. A Messe Frankfurt ezt egy lehetőségként tekinti arra, hogy újragondolja a Paperworld kínálatát, és teljesen új és egyedi távlatokat, ezáltal lehetőségeket tárjon fel a kiállítók és a látogatók számára.
A vezető világvásár, az Ambiente égisze alatt helyet kapó Working termékcsoport így jövőorientált impulzusokat kelt a gyártók, valamint a kereskedők, tervezők, építészek és irodaberendezők számára. Ezzel egyidejűleg az Ambiente újrapozícionálja magát az új – Working - területtel, saját kínálatát is felfrissítve. Az Ambiente új impulzusokat hoz az irodaszeripar számára – a szerződéses gyártástól a népszerű fenntarthatóságig és az időtálló dizájnon és életmódon át a szálloda- és vendéglátóipar célcsoportjaiig. Ezen kívül az Ambiente Giving is továbbfejlesztésre kerül az újonnan kialakított irodaszerek kínálatával, beleértve az írószereket és az iskolai felszereléseket is. A tematikailag megfelelő Paperworld termékcsoportok a Christmasworld és a Creativeworld szakvásárokon találnak új üzleti otthonra. A Paperworld márka Frankfurton kívüli rendezvényei hagyományos kiállítási helyszíneiken - Kínában, Indiában és a Közel-Keleten - folytatódnak.
Global Sourcing, mint nemzetközi márka
A Messe Frankfurt már most is a legnagyobb Kínán kívüli globális beszerzési platformot kínálja. A korábban a négy vezető szakkiállításba integrált beszerzési lehetőségek köre 2023-tól „Global Sourcing” név alatt valósul meg Frankfurtban, később pedig további nemzetközi helyszíneken is helyet kaphat. Ez további piacokat és értékesítési csatornákat nyit meg a termelők számára, és egyszerű hozzáférést biztosít azoknak a vásárlóknak, akik korábban nem vásároltak globálisan. Emellett a Messe Frankfurt a logisztikai láncok kínálati és keresleti zavaraira, valamint a szállítási szűk keresztmetszetek problémáira reagálva egy sor „Near-Scourcing“ - közeli beszerzési rendezvénysorozat megvalósítását is tervezi. A vállalatok világszerte jelenleg arra kényszerülnek, hogy újraértékeljék ellátási láncaikat, és ennek következtében átszervezzék azokat. A Messe Frankfurt ezért helyszíni üzleti programokat tervez olyan kiválasztott beszerzési országokban, ahová a beszerzők gyorsan és egyszerűen utazhatnak, hogy felmérjék a lehetséges beszállítók kínálatát és közvetlen üzleti kapcsolatokat tudjanak kötni.
Frankfurt és környékének új regionális platformja
Gazdaságfejlesztési céllal a Messe Frankfurt a fogyasztási cikkek iparága tekintetében új életmód- és inspirációs platformot kínál 2023 nyarától az év második felében a város és a régió számára, kifejezetten a márkákra fókuszálva. Két – pandémiás időszakkal terhelt – kihívásokkal teli év után a teljes üzleti utazásra fókuszáló ágazatnak – beleértve az éttermeket, szállodákat és szolgáltatókat – szóló új kínálat nem csak a korábbi nyári vásári platformok helyébe lép, de innovatív növekedési pályát nyit az ágazat számára, így ismét megbízhatóságot és biztonságot kínál.
„Új eseményünkkel szinergiákat teremtünk, valamint új és egyedi inspirációs és trendplatformot kínálunk, különösen a régió innovatív kiskereskedelmi formái számára. Ezzel igazi hangsúlyt fektetünk az egész németországi szektorra”
– mondja Ferger.
Digitális platformok, mint az üzleti siker alapja
2019 óta a Messe Frankfurt egész évben aktív segítséget nyújt a Nextrade-del, a szektor első rendelési- és adatkezelési platformjával, valamint a Conzoom Solutions-szal, mely a globális fogyasztási cikkek információs és inspirációs platformja.
„Két év a megfelelő frankfurti vezető szakvásárok nélkül jelentős, sőt néha egzisztenciális kihívások elé állítja a kereskedőket világszerte”
– magyarázza Braun.
„Hiányzik a személyes üzletkötés, az inspiráció és a networking is. Digitális ajánlatainkkal ebben a változékony helyzetben célzottan támogatjuk ipari és kereskedelmi partnereinket. Ennek ellenére semmi sem helyettesítheti a való életben való találkozást.”
További információ a cég honlapján érhető el.
Forrás: sajtóanyag
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.