Hirdetés

A kétévente, késő tavasztól látogatható építészeti kiállítás idén augusztus 29-én kezdődik majd. 

Több mint három hónappal elhalasztották a Velencei Építészeti Biennále kezdését, amelynek új időpontja így augusztus 29. Az ok természetesen a koronavírus, amelynek a legjelentősebb európai gócpontjai éppen Olaszország északi részei.

A Biennále elhalasztására az előzmények ismeretében számíthattunk, talán inkább az volt meglepő, hogy nem hozták meg hamarabb a döntést. Az építészet/design területét érintő, elhalasztott programokról mi is beszámoltunk már korábban, így Hashim Sarkis kurátor bejelentése – „a vírus terjedésének megakadályozására számos kormány olyan biztonsági intézkedéseket hozott, amelyek dominóhatással lesznek az emberek mozgására” – teljesen érthető.

A szomorú hír, hogy a némileg ironikus módon How will we live togerher? / Hogyan élünk majd együtt? című kiállítás időtartama jelentősen lerövidült, miután az eredeti, november 29-i zárás időpontja változatlan maradt.

A 17. Velencei Biennálén Magyarországot Kovács Dániel kurátor és csapata Othernity című projektje képviseli, amely tizenkét emblematikus budapesti modern épületet dolgoz fel tizenkét fiatal közép- és kelet-európai építésziroda megközelítésében.

„A jelen helyzet szerint nem befolyásolja érdemben a munkánkat a halasztás – mondta az Octogonnak Kovács Dániel. – Miután már folyik a gyártás, az a tervünk, hogy tartjuk az eredetileg tervezett határidőket.” Vagyis – a jelenlegi helyzet szerint – csak az installációk szállítását kell halasztani. Boros Géza, a Biennále Iroda vezetője is csak annyit jegyzett meg: „nem gondoltam volna, hogy ennyire biztonsági játékot játszanak majd”, utalva a három hónapos halasztás hosszára.

Velence a koronavírussal leginkább érintett olasz régiók egyike, ugyanakkor Olaszországban olyan gyorsan terjed a járvány, hogy az oktatást már országszerte leállították. A vírus rendkívül súlyos gazdasági károkat is okoz, csak két friss hír ennek illusztrálására: a légiközlekedést akár 113 milliárd dollár kár is érheti, míg a német ipar a leghosszabb recesszióra számíthat az újraegyesítés óta.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Kovács Dániel Othernity című pályázata valósulhat meg a 2020-as Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálén.

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Kovács Dániel Othernity című pályázata valósulhat meg a 2020-as Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálén.

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Kovács Dániel Othernity című pályázata valósulhat meg a 2020-as Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálén.

Az önazonosság nyomában

Az önazonosság nyomában

A Tours-i Szent Márton és Flüei Szent Miklós-plébániatemplom rekonstrukciója Budapesten.

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

Hashim Sarkis a 17. Velencei Építészeti Biennále kurátora

A Hashim Sarkis Studios (HSS) vezetője, az MIT Építészeti és Tervezési Karának dékánja, és most Velencében számítanak rá.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1