Bocska Beáta Gimnázium újragondolva című diplomamunkája a MOME Építőművészeti MA szakán.
Bocska Beáta a MOME Építőművészeti MA szakán készült diplomamunkájában arra a kérdésre helyezi a hangsúlyt, hogy milyen iskolaépületekre lenne szükség napjainkban.
Szerinte a gyakorlati oktatás, valamint a személyes-, és egyéni igények figyelembevétele a legfontosabb, a frontális oktatás háttérbe szorulásával pedig teret kell adni a valódi életre nevelésnek, projektorientált oktatással. A pedagógia effajta korszerűsítése pedig mindenképp új oktatási terek megjelenését követeli, mint a prezentációs tér, kiállítótér, tankonyha, műhelyek, csoportszobák kis létszámú differenciált tanulás terei, valamint egy olyan tankert, ami leképezi a társadalmi élet színtereit.
Úgy véli változatos, differenciált tanulási területeket kellene kialakítani, hogy az egész órás iskolapadban felhúzott lábakkal történő kényelmetlen testhelyzetet leválthassák. Beáta mestermunkájában a Jókai Mór Gimnáziumot tervezte újra a preferált szempontok, az új téri igények alapján.
Konténerbútor
Konzulens: Juhász István
Workshop keretében ülőhelyi alternatívákat mutatott a Jókai Mór Gimnázium tanulóinak, és megkérdezte őket, melyek tetszenek nekik legjobban az általa képeken bemutatott lehetőségek közül. Egy-két példa a kapott visszajelzésekből:
„Inkább feküdni kell rajta, ami a szabadság érzését kelti”, „Kreatív”, „Kényelmesen tudnak beszélgetni, nem kell a beszélgetéshez forgolódni”, „Jó lenne, ha az UNO partikhoz nem kellene összetolni a padokat”.
A workshopon a gyerekek az alábbi rajzokat készítették a számukra ideális ülőalkamatasságokról.
Bocska Beáta saját elgondolása egy polipropilén kötélből csomózott hálógarnitúra az iskolaudvarra.
Konzulens: Pallag Andrea
MOME | Web | Facebook | Instagram
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.