Hirdetés

A Seuso-kincs Magyarországra érkezett részét a Magyar Nemzeti Múzeumban állították ki. A kiállítás belsőépítészeti kialakítását, installációját Jerger Krisztina művészettörténész koncepciója alapján a Narmer Építészeti Stúdió tervezte. A KÖZTI Zrt. építészeti tervei ehhez biztosították az építészeti/szakági hátteret. Cikkünk az Octogon magazin 171-es (2021/7-es) lapszámából.

A beavatkozás a kiállítás I. emeleti négy helyiségén kívül a kiállítási folyosót, az Apponyi folyosót és a Todoreszku I-II. termeket, valamint a pinceszintet és ahhoz kapcsolódóan az épületen kívül a földben lévő angolakna-rendszer egy részét és a két szint között a földszintet is érintette az átvezetések miatt. Ezért a tervezési terület jóval nagyobb volt, mint a kiállítás területe.

A Seuso-kincs bemutatásához a műtárgyak védelme érdekében olyan – épületgépészeti, elektromos és biztonságtechnikai – rendszereket kellett kialakítani, amelyeknek építészeti, szerkezeti vonzatuk van. Mindezeket úgy kellett megvalósítani, hogy a legminimálisabb mértékben jelenjenek meg a konkrét kiállítási, illetve az épület egyéb, közönség által látogatott területein, egyben feleljenek meg az épület kiemelt műemléki jellegének.
 

Az ezüsttárgyak a nagyméretű üvegvitrinekben és az üveg posztamenseken lebegő érzetet keltenekAz ezüsttárgyak a nagyméretű üvegvitrinekben és az üveg posztamenseken lebegő érzetet keltenek

A kiállítási területet kezelt, szabályozott páratartalmú és minőségű levegővel kell szellőztetni, ezért teljes gépi szellőzés került kiépítésre. Ennek gépháza a pincében, üzemi területen kapott helyet. Mivel mind a légtechnika, mind az elektromos és gyengeáramú rendszerek a padlóba (illetve a padlóburkolat alá) kerültek, teljes felületen fel kellett bontani a kőburkolatot, és a munkálatok után – a múzeum más, már felújított területeivel azonosan – eredeti kelheimi mészkővel kellett azt visszaburkolni.

Az épület belső térszervezésében egy gipszkarton válaszfal átépítésével a kiállító tér területének kibővítésére is lehetőséget nyílt. Az installáció tervezését az a művészeti koncepció határozta meg, hogy minden figyelem a Seuso-kincs darabjaira összpontosuljon és a lehető legkevesebb – installáció – épüljön a környezetükben.
 

Az épület belső térszervezésében egy gipszkarton válaszfal átépítésével a kiállítótér területének kibővítésére is lehetőséget nyíltAz épület belső térszervezésében egy gipszkarton válaszfal átépítésével a kiállítótér területének kibővítésére is lehetőséget nyílt


Épített installációs falak csak a bevezetőtérben – a folyosón – készültek, egyfajta felvezetésként a belső terek letisztult hangulatvilágához. Az ezüsttárgyak nagyméretű üvegvitrinekben, üveg posztamenseken lebegő érzetet keltenek. Szempontként fogalmazódott meg továbbá, hogy a látogatók a lehető legközelebbről szemlélhessék a finoman kimunkált részleteket.

 

Építész tervező: TIMA ZOLTÁN (KÖZTI ZRT.)
Építész munkatárs: MOLNÁR TIBOR (KÖZTI ZRT.)

Kiállítás: 

Kurátor: DÁGI MARIANNA (SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM) MRÁV ZSOLT (MAGYAR NEMZETI MÚZEUM)
Művészeti koncepció: JERGER KRISZTINA
Szakmai lektor: TÖRÖK LÁSZLÓ (MTA)
Kiállítás tervezés: KOVÁTS PETRA, VASÁROS ÁKOS, VASÁROS ZSOLT DLA (NARMER ÉPÍTÉSZETI STÚDIÓ) Kiállítás grafika: FARKAS ANNA (ANAGRAPHIC)
Projektirányítás:
VARGA BENEDEK korábbi főigazgató,
REZI KATÓ GÁBOR főigazgató-helyettes,
ZSURKI ATTILA gazdasági igazgató,
TOMKA GÁBOR projektvezető, főigazgató-helyettes,
MÉSZÁROS BALÁZS projektmenedzser,
VARGA LUJZA projektmenedzser,
CSOM ZSÓFIA projektasszisztens
Numizmatikai szakértő: TORBÁGYI MELINDA (MAGYAR NEMZETI MÚZEUM)
Műtárgyfotók: DABASI ANDRÁS, KARDOS JUDIT (MAGYAR NEMZETI MÚZEUM)
Műtárgyvédelem: LENCZ BALÁZS, FÖLDESSY PÉTER Restaurálás: DÚZS KRISZTINA, LENCZ BALÁZS, LUKÁCS BALÁZS, NAGY MELINDA, NÉMETH NORBERT
Biztonságtechnika: PATAKI JÁNOS
Múzeumpedagógia: KENESEI ZSÓFIA, SUBA ESZTER, VATTAY LILIÁNA, BIRICZ DÓRA


 

Még több és nagyobb fotóért katt a képgalériára!

1 / 9 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs Magyarországra érkezett részét a Magyar Nemzeti Múzeumban állították ki. A kiállítás belsőépítészeti kialakítását, installációját Jerger Krisztina művészettörténész koncepciója alapján a Narmer Építészeti Stúdió tervezte. A KÖZTI Zrt. építészeti tervei ehhez biztosították az építészeti/szakági hátteret. Cikkünk az Octogon magazin 171-es (2021/7-es) lapszámából.

Makovecz a kerítésen

Makovecz a kerítésen

Az „ég és föld közötti építészet” – MAKOVECZ IMRE 1935-2011 időszaki kerítéskiállítás a magyar organikus építészet legnagyobb alakja előtt tiszteleg, halálának 10. évfordulója alkalmából. 

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész ismert, valamint mindeddig nem publikált fotói kerülnek a Magyar Nemzeti Múzeum gyűjteményébe

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs Magyarországra érkezett részét a Magyar Nemzeti Múzeumban állították ki. A kiállítás belsőépítészeti kialakítását, installációját Jerger Krisztina művészettörténész koncepciója alapján a Narmer Építészeti Stúdió tervezte. A KÖZTI Zrt. építészeti tervei ehhez biztosították az építészeti/szakági hátteret. Cikkünk az Octogon magazin 171-es (2021/7-es) lapszámából.

Makovecz a kerítésen

Makovecz a kerítésen

Az „ég és föld közötti építészet” – MAKOVECZ IMRE 1935-2011 időszaki kerítéskiállítás a magyar organikus építészet legnagyobb alakja előtt tiszteleg, halálának 10. évfordulója alkalmából. 

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész ismert, valamint mindeddig nem publikált fotói kerülnek a Magyar Nemzeti Múzeum gyűjteményébe

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs a Magyar Nemzeti Múzeumban

A Seuso-kincs Magyarországra érkezett részét a Magyar Nemzeti Múzeumban állították ki. A kiállítás belsőépítészeti kialakítását, installációját Jerger Krisztina művészettörténész koncepciója alapján a Narmer Építészeti Stúdió tervezte. A KÖZTI Zrt. építészeti tervei ehhez biztosították az építészeti/szakági hátteret. Cikkünk az Octogon magazin 171-es (2021/7-es) lapszámából.

Makovecz a kerítésen

Makovecz a kerítésen

Az „ég és föld közötti építészet” – MAKOVECZ IMRE 1935-2011 időszaki kerítéskiállítás a magyar organikus építészet legnagyobb alakja előtt tiszteleg, halálának 10. évfordulója alkalmából. 

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész képei a Nemzeti Múzeumban

André Kertész ismert, valamint mindeddig nem publikált fotói kerülnek a Magyar Nemzeti Múzeum gyűjteményébe

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1