A D8 szálloda meglepő indulása bizonyítja: a világbajnok lokáció és a profi személyzet egy újszülött hotelt is kortalanná tehet.
Budapest számos nevezetessége párszáz méteren belül, a Vörösmarty tér néhány lépésre, a szomszédban a SOFITEL (korábbi Atrium Hyatt), a Dorottya Palace és a Nemzetgazdasági Minisztérium – elhelyezkedésben nehéz überelni a Dorottya utca 8. alatti háromcsillagos szállodát. A tágabb környezetben 4-5 csillagos szállodák ékelődnek lakó- és irodaépületek közé, a középmagas, századfordulós házak sűrűjében hangsúlyos a Hotel Intercontinental jelenléte. A cikk eredetileg az OCTOGON Magazin 150-es (2019/2-es) lapszámban jelent meg.
A megrendelő a belvárosi elhelyezkedést, és a beépítési lehetőségeket szem előtt tartva egy kompakt, desingorientált hotel megépítése mellett döntött. Az eredeti, Medgyaszay István tervezte épületet bombatalálat érte, kiégett, a visszaépítés után pedig
„már semmi sem utalt az eredeti homlokzatra, de más helyre kerültek a lépcsők is”, mondja Szénási Zsolt projektfejlesztő. „Amikor beszálltunk a projektbe, a tartópillérekbe már bele tudtam dugni a kezemet, nem tartott semmit, így az önkormányzattal egyetértésben lebontottuk, és teljesen új ház került a helyére.”
Zártsorú, L-alakú beépítést terveztek, az utcai fronton két szerkezeti traktussal, amelyek kiegészülnek az északi oldalon egy belső szárnnyal a SOFITEL felé. A pince + földszint + félemelet + 8 emelet kialakítású épületben 137 vendégszobát alakítottak ki. Az épület tömege a rendeltetéshez és a változatos, zárt, tűzfalas környezet feltételeihez igazodik. Az egyszerű alaptömeget a funkcionalitást segítő tagolások egészítik ki. Az utcai homlokzat a vízszintes tagolásával igazodik a historizáló környezete jellemzően hasonló viselkedéséhez, a nyílászárók mélységi mozgatásával kortárs eszközzel idézi a Belváros homlokzatainak plaszticitását.
A homlokzat mögött tágas, nagy belmagasságú lobby fogad, ami egyben reggeliző tér is. De maradjunk csak a nagy belmagasságnál: a hallban Barrisol-fólia lóg, amely egy domború kifeszített tükör,
„az ötletet talán Chicagóban láttam és Marseille kikötőjében – emlékezett Szénási, – a fólia tükröződése megnyitja a teret, ad egy mélységérzést, amire ráerősít a fekete-fehér padló is. A sárga szín pedig mint saját brand-colour ütős, egyedi hangulatvilágot visz be.”
A KROKI Stúdió által készített belsőépítészeti terveket sokat alakítottuk, gyúrtuk hogy elkapjuk azt az egyedi, fiatalos, trendi de otthonos hangulatot, ami a hotelbe belépve megragad. Látunk még egy színben harmonizáló motort is, egy Simson Schwalbe-t, ami működőképes még, olyannyira, hogy Szénási maga ment be vele a helyiségbe. És egy stilizált Budapest térkép a recepció mögött Steiner Balázs, Molnár Dávid, Takács Benedek fiatal designerek alkotása, ami a belső udvar tűzfalán is megjelenik Nagy Zoltán (Nazo Art Design) és a Színes Város közreműködésével.
Ezek a hatásos alapelemek egészítik ki a hotel nemzetközi tendenciákból eredő praktikumát. Lényegében minden nagy szállodaláncnak van új terméke, alternatívája az igényes városlátogató szektorban a lepukkadt háromcsillagosokkal szemben, a célközönséget pedig igen pontosan meghatározták a D8 esetében is.
„Hozzánk a lokáció miatt jönnek, az ébrenléti idő minimális részét töltik itt, a reggelit sem feltétlenül nálunk fogyasztják el, az ebédet és a vacsorát pedig biztosan nem, de a lobby-bárban egy jó koktélra mindig leülnek” – mondja Szénási, megadva a kulcsszavakat: fiatalos életérzés, Bed&Shower, alapvetően igényes, négy- négy és fél csillagos turisták.
Ezek a vendégek Budapest felfedezésével töltik az időt, a városban inkább a kultúrára kíváncsiak, mint a bulinegyed bugyraira, azért jönnek hogy élvezzék a csodálatos fővárosunkat, de fontos célcsoportot alkotnak az egy-két napos konferenciára érkező businnes-utazók is. Egy átlagos D8-vendég 2,3 napot tölt a szállodában, ki sem pakolja a bőröndjét, csak átveszi a ruhát, és már megy is tovább. Tipikus vendégek még a legény és leánybúcsúra érkezők, a filmsztárok kísérői is: „a sztár a szomszédos ötcsillagos hotelben lakik, a staff viszont már nálunk”.
Készítettek is hangulatfotókat fiatal párokkal, ám az élet tartogat meglepetéseket: mindjárt az első héten megérkezett egy japán turistacsoport nyugdíjasokkal, akik a neten bukkantak rá a hotelre. „Ez teljesen eltért attól, amire számítottunk, de végül is jól érezték magukat, 9,8-ra rate-elték a hotelt” – idézte fel az esetet a projektfejlesztő. A neten egyébként is remekel a szálloda, az értékelések pozitívak, a pontszám magas, és nemrég még az Apple Insta-oldalán is kapott egy szép dicséretet és 127 ezer like-ot.
Szénási mégsem a külcsínt, és nem is a lokációt tartja a D8 legnagyobb erényének, hanem Hajdú Miklós (vezetésével a nagyon fiatal, 25 alatti átlagéletkorú, készséges és kedves személyzetet, a profi kiszolgálást, és a mindebből adódó atmoszférát. Ahogy sommásan megállapítja, nekik „nem kell marketingelni: a netes ajánlások és a lokáció eladják a hotelt.”
A 150 - 2019/2 lapszámot teljes egészében itt töltheted le, ingyen, pdf formátumban.
A lapszám teljes tartalomjegyzékét itt találod.
Projekt adatok
- Tervezés éve: 2016
- Bruttó szintterület: 4460 m²
- Vezető tervező: Bánáti Béla (Bánáti+Hartvig Építész Iroda)
- Projektvezető tervező: Nyirati Zoltán
- Tervezők: Csordás Mónika, Guld Bea, Kádár Gergő, Lénárt Szabolcs, Paunoch Renáta, Szécsi Ákos
- Belsőépítészet: Kroki Stúdió - Göde András, Gál Béla
- Tűzfal: Nagy Zoltán (Nazo Art Design), Színes Város
- Építtető: DOROTTYA 8 HOTEL KFT. Projektfejlesztő/Tervező: Szénási Zsolt
- Térképek: Molnár Dávid, Takács Benedek
- Generál kivitelező: Swietelsky Magyarország Kft.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.