Hirdetés

A Paradigma Ariadné fellépett a Twitterre, majd készített erről egy geget, ami persze jóval több is egy gegnél.

Nem állíthatnánk, hogy a Twitter szervereit megfektetnék a hazai építészirodák sűrű posztjai, a Paradigma Ariadné novemberben mégis nyitott egy fiókot. A napokban a cég logójából különböző építészeti rajzokat készített a stúdió, ami alapvetően egy geg, de nem lenne Paradigma a Paradigma, ha nem gondolta volna tovább a történetet. A Facebookon felbukkanó Twitter-logóról Smiló Dávidot kérdeztük.

Fotó: Paradigma Ariadné

„A Paradigma Ariadné mindig is európai közegben értelmezte magát. Ez nem azt jelenti, hogy lenéznénk a hazai közeget, egyszerűen csak azt érezzük, hogy ami idehaza és Közép-Kelet Európában történik, az legalább annyira tartozik az egész európai-transzatlanti kultúrára, mint amennyire ránk tartozik az, hogy mi történik Nyugat-Európában és az USA-ban” – vázolta az alapokat Smiló Dávid, majd rátért a lényegre:

„Ahhoz viszont, hogy ez láthatóvá váljon, nemzetközileg látható csatornákon kell európai szintű produkciót nyújtani.”

Éppen ezért a Paradigma Ariadné számára egyértelmű volt, hogy meg kell jelennie a Twitteren is, ami – hasonlóan az Instagramhoz – a nemzetközi építészetnek egy elég erős platformja. „Az Instával kapcsolatban erről több cikk és kvázi tanulmány is született az elmúlt időkben” – jegyzi meg Smiló, példaként Alexandra Lange építészetkritikusnak a New York Times vélemény-rovatában megjelent cikkét említi, amely az Instagram érdeklődést felcsigázó, ugyanakkor uniformizáló hatásait elemzi. Szintén említi a Fabiola Fiocco, Giulia Pistone szerzőpáros cikkét, amely kicsit más megközelítéssel járja körül a „közösségimédia-építészet” témáját, ami a szerzők szerint alapvetően egy „jó tartalom vs jó építészet” probléma.
 
Az Insta és a Twitter közti különbség természetesen adódik az alapfelépítésükből: a képekre koncentráló Insta inkább formálja a (köz)ízlést, a rövid szövegekkel operáló Twitteren viszont könnyebben léphetünk kapcsolatba kurátorokkal, teoretikusokkal, kritikusokkal. „Ez utóbbi most azért is lett fontos nekünk, mert Kovács Dániellel csináljuk a 2020-as Velencei építészeti biennále magyar pavilonjának kiállítását, és ott is szükségünk lesz az akadémiai szintű láthatóságra – mondja Smiló. – Ebből a szempontból Instagrammon és Twitteren is csak angolul kommunikálunk. Egyedül Facebookon írunk posztokat angolul és magyarul is.”

Fotó: Paradigma AriadnéFotó: Paradigma Ariadné

Mindez rendben is van, de miért kell mindjárt alaprajzokat és metszeteket készíteni a Twitter jól ismert logójából? A válasz kézenfekvő, adja magát, hogy a Paradigma induló Twitter-csatornájának „kell egy kis hájp”.  

„Ez nálunk mindig egy kreatív folyamat. Annyit csináltunk, hogy különböző építészeti prezentációs módokat hoztunk össze a Twitter logójával.

Ez önmagában nem több mint egy geg, amit viccből elmesélne az irodában mellette ülőnek az ember, aztán dolgozna tovább, de ránk jellemző, hogy meg is valósítjuk a vicceinket.

Így volt ez a Pinterest tapétával is, ami szintén viccnek indult, végül termék lett belőle. A rajzokat konkrétan Marek Svoboda rajzolta meg az ötleteink alapján, aki jelenleg gyakornoki idejét tölti nálunk. Az Akropolisz, a Nolli térkép, a Plan Voisin, meg görög templomok ábrázolásait vettük alapul a Twitter logó ’építészetesítéséhez’ a szimpla alaprajzi terven túl.”

A fentiekből is látszik: megéri követni a Paradigma Ariadnét, akár a Facebookon, akár a Twitteren, akár az Instán. Már csak azért is, mert akkor gyakrabban találkozunk más, formabontó alaprajzokkal, mondjuk a Százosztatú házzal, ami tavaly egy különös kiállításon is szerepelt.

1 / 6 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

A Haszkovó lakótelepre szervezett Az arc, a medence, két torony és egy rom című kiállítást.

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

A Paradigma Ariadné társalapítója, Molnár Szabolcs a Stadionoktól az Erzsébet hídig sétálva érzékeltette a 4000 méter hosszú ház hatalmas léptékét.

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Nápoly melletti, római kori Piscina Mirabilis víztározó átalakítására az egykori birodalom peremvidékéről érkezett koncepció.

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

A Haszkovó lakótelepre szervezett Az arc, a medence, két torony és egy rom című kiállítást.

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

A Paradigma Ariadné társalapítója, Molnár Szabolcs a Stadionoktól az Erzsébet hídig sétálva érzékeltette a 4000 méter hosszú ház hatalmas léptékét.

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Nápoly melletti, római kori Piscina Mirabilis víztározó átalakítására az egykori birodalom peremvidékéről érkezett koncepció.

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

Mies-díjra jelölték a Paradigma veszprémi projektjét

A Haszkovó lakótelepre szervezett Az arc, a medence, két torony és egy rom című kiállítást.

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

Szalagház-sétával emlékeztek Zalotay Elemérre

A Paradigma Ariadné társalapítója, Molnár Szabolcs a Stadionoktól az Erzsébet hídig sétálva érzékeltette a 4000 méter hosszú ház hatalmas léptékét.

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Paradigma Ariadné újragondolta az ókori műtárgyak gyűjtésének kolonizáló szemléletét

A Nápoly melletti, római kori Piscina Mirabilis víztározó átalakítására az egykori birodalom peremvidékéről érkezett koncepció.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1