Hangar Y, egy francia reuse projekt 

A világ legrégebbi repülőgéphangárja 50 évig állt üresen. A finom megjelenésű, öntöttvasból készült szerkezetet André Le Nôtre tervei alapján 1879-ben állították fel Meudonban, részben a Henri de Dion által az 1878-as párizsi világkiállításra tervezett gépcsarnok újrahasznosított elemeiből. Eredetileg a francia hadsereg fejlesztett az épületben léghajókat, majd később a légi- és űrhajózás múzeuma kapott benne helyet. A félévszázados szünet után most új fejezet kezdődött a hangár életében. 
 


A 2000 óta műemlékként nyilvántartott csarnok átfogó felújítása során a Lefèvre-Architectes volt felelős a meglévő szerkezet helyreállításáért, a DATA Architectes pedig az átalakításért felelt, aminek kapcsán egy egész évben használható kulturális, kiállítási és rendezvényközpont jött létre.
 


A korábban nyitott hangárt ma az északi oldalon egy új üvegportál zárja le. A vízszintes acélprofilokból álló szerkezetet középen egy kör alakú, léghajó keresztmetszetére emlékeztető forma szakítja meg. Rendezvények idején a portálba szinte láthatatlanul beépített 11 méter magas lengőkapuk teszik lehetővé a gördülékeny közlekedést, megkönnyítve a nagyméretű kiállítási tárgyak behordását is.

A nagy portáltól balra és jobbra a látogatók két tolóajtón keresztül lépnek be a fényárban úszó, háromhajós hangárba. Az oldalhajók új félemeletei további teret biztosítanak, ahol néhány zárt helyiség, például mosdók és műszaki helyiségek találhatók.
 

A tervezők mind műszakilag, mind vizuálisan elkülönítették az új átalakításokat az épület történelmi részeitől. Ez nem csak funkcionálisan optimális területeket, hanem impozáns esztétikát is teremt.


Forrás: Detail

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Garázsból műterem

Garázsból műterem

Egy 1950-es évekbeli épület újrahasznosítása

Az Architres Studio első kollekciója

Az Architres Studio első kollekciója

Elegáns, formabontó és fenntartható

Hirdetés