Hirdetés

Új közösségi terek jöhetnek létre a kizöldülő utcaszakaszon.

A Népszínház utcán két helyen is izgalmas átalakítások történnek 2020 őszén: a Kiss József utcai torkolat, illetve a Vay Ádám utca - Alföldi utca csomópont is barátságosabbá válik, olvasható a Józsefváros.hu-n

Jelenleg mindkét részen nehezen belátható szögben érkező autók, hatalmas kihasználatlan betonfelületek teszik veszélyessé és sivárrá a Népszínház utcát. A kis utcák vége most merőlegessé válik, az így felszabaduló területek pedig megtelnek valódi élettel.

A Népszínház utca a kerület egyik legsokszínűbb utcája. Az egykori kereskedőutca ma újra rengeteg különböző lehetőséget tartogat, a hagyományos józsefvárosi üzletek és vendéglátóhelyek mellett számos különböző nemzetiség ételeit lehet itt megkóstolni, miközben fontos közlekedési útvonal is ez a külvárosból befelé igyekvők számára.

A közterületeken a helyben lakók, a dolgozók, valamint az esti kikapcsolódást keresők jelentős gyalogosforgalmat jelentenek. Ennek ellenére a környéken a közterületeket szinte kizárólag közlekedésre használják. A utcában több olyan csomópont is épült itt annak idején, ami - mai szemmel nézve - barátságtalannak és túlméretezettnek hat. Az éles szögben becsatlakozó mellékutcák széles torkolata nem csak a gyalogosok átkelését teszi nehézkessé, de a csomópont így az autósok számára is nehezebben belátható, ami növeli a balesetek kockázatát. 

Az átalakítással felszabaduló területeken új közösségi terek jöhetnek létre, sőt, az idekerülő növények miatt kizöldül az utca. A környékbeli iskolásokkal és a civilekkel együtt pedig a köztéri művészet eszköztárát felhasználva nem csak zöldebbé, hanem színesebbé tesszük a Népszínház utcát. Az önkormányzat tervei között szerepel az egész utca felújítása és újragondolása, a mostani átalakítások csak az első lépést jelentik a befogadóbb és zöldebb Népszínház utcáról való gondolkodásban. 

Az átalakítás a Budapest Közúttal együttműködésben valósul meg.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

A termékkel eddig több mint 5000 kerékpárost sikerült megvédeni a komoly sérüléstől.

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Norman Bel Geddes neve az utóbbi időben feledésbe merült, holott az ipari formatervezés korszakalkotó zsenijéről van szó.

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Várhatóan ősszel vezetik be az intézkedést.

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

A termékkel eddig több mint 5000 kerékpárost sikerült megvédeni a komoly sérüléstől.

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Norman Bel Geddes neve az utóbbi időben feledésbe merült, holott az ipari formatervezés korszakalkotó zsenijéről van szó.

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Várhatóan ősszel vezetik be az intézkedést.

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

Itt a világ legbiztonságosabb fejvédője

A termékkel eddig több mint 5000 kerékpárost sikerült megvédeni a komoly sérüléstől.

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Az ember, aki a harmincas években megtervezte a hatvanas éveket

Norman Bel Geddes neve az utóbbi időben feledésbe merült, holott az ipari formatervezés korszakalkotó zsenijéről van szó.

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Bécs döntött, szinte teljesen autómentes lesz a belváros

Várhatóan ősszel vezetik be az intézkedést.

Hirdetés
2024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1