Mintegy 161 ország és 9 nemzetközi szervezet részvételével Oszakában rendezik a soron következő Világkiállítást.

Az Expo a világ három legfontosabb gazdasági, kulturális és turisztikai hatást kiváltó eseményének egyike. A szervezők által várt több tízmillió látogatón túl a sajtó és közösségi-média megjelenéseken keresztül még nagyobb közönséghez érhetnek majd el a ZDA-Zoboki Építésziroda Kft. által tervezett Magyar Pavilonról, magyar kultúráról és gasztronómiáról szóló tartalmak. Ez jelentős mértékben növelheti hazánk turisztikai pozícióját és hozzájárul az országimázs építéshez is. Magyarország célja, hogy minél több vendéget fogadhasson a Világkiállítást követően a kelet-ázsiai régióból is, az üzleti együttműködések ösztönzésével egyetemben. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján tavaly közel 309 ezer vendég érkezett hazánkba ebből a régióból, akik közel 905 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ezzel Kínából négyszeres, Dél-Koreából több mint háromszoros, Japánból pedig több mint duplája volt a vendégforgalom 2022-höz képest.

„A jövő évi magyar jelenlétnek különös jelentőséget ad az is, hogy a világkiállítás időszakában Oszakában magyar diplomáciai képviselet is nyílik, ami várhatóan tovább mélyíti majd a két ország közötti, régóta fennálló kétoldalú kapcsolatait is. Az ázsiai vállalatok meghatározó szerepet játszanak a magyar gazdaság növekedésében, így a Világkiállítás eredményesen segítheti a hazai kkv-k nemzetközi piacra lépését, a magyar tulajdonú vállalatok két- és többoldalú gazdasági kapcsolatainak erősítését. Japán felé dinamikusan nő a magyar export, az elmúlt évben ez a szám már az 1 milliárd dollárt is túllépte, azért dolgozunk, hogy ez a szám tovább nőjön” – mondta Aulner-Bálint Anna, Magyarország tokiói nagykövete az eseményt megnyitva.

Kristó Ákos, az EXPO 2025 Magyarország Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta a tokiói sajtótájékoztatón, hogy az Oszakai Világkiállításon való megjelenés egyedülálló lehetőséget kínál Magyarország számára. Az eseményre a szervezők 28 millió látogatót várnak. A Világkiállítás helyszínének kialakítása okán a vendégek elhaladnak majd az épületünk előtt, ezáltal már kapnak egy benyomást Magyarországról és legalább 1 millió érdeklődő pedig a Magyar Pavilonban lévő kiállítást is megtekintheti. Az országimázs építésén túl a megjelenés fő célja a gazdasági együttműködések elősegítése a kelet-ázsiai régió országaival. Japán kiemelt gazdasági partnere Magyarországnak, hiszen a régió csak ezen országából több mint 180 vállalata van jelen itthon, az általuk befektetett tőkeállomány 3,2 milliárd euróra becsülhető, az általuk foglalkoztatott munkavállalók száma megközelítőleg 32 000 fő.

„A Magyar Pavilon épületét olyan szemmel alakítottuk ki, hogy a gazdaság és országimázs fejlesztésének feladatait ellássa. A többszintes épületben a gazdaságfejlesztési területnek egy külön emeletet szántunk, több mint 100 négyzetméteren. Az épület további fontos funkciója a magyar gasztronómia bemutatása, így a Pavilon első szintjén helyet kapott bisztróban klasszikus magyar fogásokat kóstolhatnak a vendégek, a mellette kialakított borbárban pedig a hazai borvidékek termékei lesznek kaphatók. A kiállítói tér utolsó pontján egy látogatói bolt került kialakításra, ahol ajándéktárgyakat, magyar kézműves termékeket vásárolhatnak a pavilon vendégei. Említett funkciók a magyar termékek bemutatását és népszerűsítését szolgálják a régióban, így egyben piacfejlesztési céllal is bírnak.” – mondta Kristó Ákos.

„A hazai kis- és középvállalkozások jelentik a magyar gazdaság gerincét, melyek a Magyar Pavilonban lehetőséget kapnak a kelet-ázsiai bemutatkozásra. Az épület második emeletén, a gazdasági és üzleti kapcsolatok építése kerül a fókuszba: konferenciaterem és tárgyaló nyújt teret a szakmai találkozóknak, üzleti előadásoknak és workshopoknak. Több száz ilyen találkozót szeretnénk lebonyolítani ezen a területen a hat hónap alatt.” – hívta fel a figyelmet Kristó Ákos. Rámutatott, Magyarország Japán egyik legfontosabb gazdasági partnere Közép-Európában, a „felkelő nap országa” kapuként szolgál hazánk számára az ázsiai piacokhoz. A Magyar Pavilon várja azon hazai vállalatok jelentkezését, amelyek fejlesztenék üzleti kapcsolataikat Kelet-Ázsiában. Az érdeklődők az expo2025.hu weboldalon már tájékozódhatnak a felhívás részleteiről.

Az Expó fő témája a jövő társadalmának megtervezése, amelyhez Magyarország is kapcsolódik. A jövő tervezése elképzelhetetlen a múlt ismerete és tisztelete nélkül, ezért a pavilon kiállításának középpontjába a magyar kultúra egy szeletének bemutatása került a népzenén keresztül. Hagyományos információközlés helyett érzelmekre ható élményt nyújt a bemutató, egy élő, énekes műsorszámot is előadva. A Magyar Pavilon fő attrakciója az immerzív színházi tér, amely a természet és hazánk közelségének élményét teremti meg. Egy élő, népzenei produkció várja majd itt a látogatókat 184 napon át, minden nap 10 órán keresztül. Cél ugyanakkor, hogy a Magyar Pavilon már formavilágával felkeltse a Világkiállítás közönségének figyelmét. A japán és magyar népi építészetben egyaránt fellelhető természetes építőanyagok és építési módok inspirálták az építészeti koncepciót. A japán és magyar kultúra is erősen kapcsolódik a természethez, az ember és a táj viszonyához, így az épített és táji környezet a tervben egy egységben jelenik meg.

Magyarország jövő évi világkiállítási jelenléte hozzájárul az üzleti kapcsolatok, befektetések erősödéséhez a kelet-ázsiai régió országaival, a magyar vállalatoknak kiváló alkalmat kínál az üzletfejlesztésre, az új piacok fejlesztésére, ugyanakkor támogatja az országimázs építést és ezzel növeli a régióból érkező turisztikai és üzleti jellegű beutazóforgalmat.

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Séta az éjjeli nap alatt

Séta az éjjeli nap alatt

A Fuzzy Earth, Tüdős Anna és a BÜRO imaginaire pályázata a 2023. évi Velencei Nemzetközi Építészeti Biennáléra.

„Reziduum – the frequency of architecture”

„Reziduum – the frequency of architecture”

Bemutatjuk a 2023-as Velencei Építészeti Biennálé pályázat nyertes koncepcióját.

Hirdetés