A Giardini pavilonjai egy profi fotós szemével
Az elmúlt hetekben publikáltuk háromrészes sorozatunkat a Velencei Biennálé nemzeti pavilonjainak történetéről (ITT, ITT és ITT). A 18. Építészeti Biennálé november 26-án bezár, onnantól már csak képek fogják őrizni a látottakat. Sorozatunk zárásaként nézzük meg, hogyan látta egy profi építészeti fotós a biennálé helyszíneit. Palkó György, az OCTOGON magazinnak rendszeresen dolgozó kollégánk képei következnek
Sok kritika érte és éri a Velencei Építészeti Biennálé intézményét, nem egy közülük jogosan. Az biztos, hogy hallatlan mennyiségű vizuális élmény éri a látogatót, és nehéz közülük válogatni, vagy akár csak rendszerezni a látottakat. Számtalan fotót őrzünk – amiket azután persze sosem, vagy csak nagyon ritkán nézünk meg, pedig azzal az illúzióval készültek, hogy megőrizzünk valamit a nagy kavalkádból. Palkó György építészeti fotósként (is) végigjárta a Biennálét, és kattintott ott, ahol megakadt a szeme valamin. Szubjektív válogatása személyes preferenciáját tükrözi, tanulságos végigpörhetni, mit vesz észre a vizualitással foglalkozó profi.
Járjuk be most újra vele együtt a Biennálét és idézzük fel a saját élményeinket.
A profi fotós figyelmét nem kerülte el a Giardini pavilonjainak architektúrája.
Sajátos szögből örökítette meg az olykor drámai építészeti részleteket.
Elidőzött a speciális terekben...
...a helyspecifikus installációk világában...
...és a kiállítások tárgyai között.
Vizsgálta a fényt...
...és az árnyékot.
És a sornak nincs még vége...
A teljes válogatásért katt a galériára!
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.