Befalazták, hogy a nácik ne tudják lerombolni, de most újra megelevenedik az Art Nouveau.
Már megcsodálható a Humbert & Poyet legújabb belsőépítészeti projektje a Beefbar Paris, néhány lépésre csupán a Champs-Elysées-től. Monaco, Hong Kong és Mexikó után folytatódik a Beefbar éttermi koncepciójának térhódítása, melynek kiötlője Ricardo Giraudi, állandó belsőépítész munkatársai pedig Emil Humbert és Christophe Poyet.
De mi is az a Beefbar?
A Beefbar élmény, sőt egyenesen egy életérzés, amely nemcsak a gasztronómiáról szól, hanem az extravagáns belsőépítészeti megoldásokról is. Giraudi szerint egy BeefBar étteremben a vendég nemcsak látja a luxust, hanem élvezi is.
Az életérzés most elérte Párizst is, méghozzá egy szokatlan történettel. A Beefbar Paris projekt helyszíne ugyanis egy váratlan felfedezéssel indult még 1983-ban: befalazva találtak egy letisztult szecessziós stílusú szobát, amelyet gyorsan műemlékként nyilvántartásba is vettek, de súlyosan sérült állapotban volt, tehát a helyreállítás elkerülhetetlenné vált.
Az új mintákkal a kis átrium visszanyerte egykori dicsőségét, a régi idők szellemében festették újra, zöld és bronz árnyalatokkal díszítették. Az Art Nouveau ékszerdobozát 1898-ban Emil Hurtré építész tervezte, Jules Wielhorski pedig festette, egy hotel egykori étkezője volt. A második világháború alatt befalazták, hogy a nácik ne rombolhassák le.
A történelmi vonatkozás még jobban inspirálta a belsőépítészeket, akik amúgy is szeretnek játszani a régi és új, az elegáns és mókás, a józan és az exhibicionista elemek kontrasztjaival. A Beefbar Paris esetében az Art Nouveau (zöld tömegek, mintás szőnyegek) és az Art Deco (márvány, fazettás tükrök, lakkozott dió, sárgaréz szerelvények) találkozik az indusztriális behatással, amely az ipari mennyezetben és a minimális fa elemekben érhető tetten.
Forrás: Urdesignmag
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.