Építészek az építészeti fotóról

Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó áll a fókuszban. Megvizsgáljuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme Baló Dániel véleménye.

 

Baló Dániel vizionárius projektjeit már megismerhették olvasóink a vele készült részletes interjúnkból. Tevékenységi területe a Káli medencétől Etiópiáig terjed, tervei felülírják a szokásos beidegződéseket. Ezúttal az általa tervezett Sokkertes ház építési folyamatáról készült fotók kapcsán osztotta meg velünk gondolatait, kibővítve ezzel az építészeti fotó dokumentációs lehetőségeinek térképét, és felhívva a figyelmet annak rejtett dimenzióira. A szűk telken álló családi ház építése során a pengefalak helyszíni építéssel készültek, a kitöltőfalazatok és födémek előregyártott fa könnyűszerkezetek. 

 

 

A drónnal készült fotókat sokszor feleslegesnek érzem egy épület bemutatásánál, hatásvadász eszköz, amellyel egy sosem látható perspektívából lehet lepillantani. A fenti háznál viszont azt éreztem, hogy fontos, a szűk oldalkertek miatt nem megmutatható és fényképezhető információ veszne el, ha az építtető a saját örömére nem dokumentálta volna ilyen módon az épülő házukat.

 

Baló Dániel László / Murum StudioWeb | Facebook 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy (-két?, sok?) kép | Csongrádi János

Egy (-két?, sok?) kép | Csongrádi János

Építészek az építészeti fotóról

Egy (két) kép | Bársony István

Egy (két) kép | Bársony István

Építészek az építészeti fotóról

Insight_ Az építészeti fotó a fotósok szemével | Jaksa Bálint

Insight_ Az építészeti fotó a fotósok szemével | Jaksa Bálint

Új perspektívák, kooperáció az építészekkel...

Hirdetés