Építészek az építészeti fotóról
Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó áll a fókuszban. Megvizsgáljuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme Baló Dániel véleménye.
Baló Dániel vizionárius projektjeit már megismerhették olvasóink a vele készült részletes interjúnkból. Tevékenységi területe a Káli medencétől Etiópiáig terjed, tervei felülírják a szokásos beidegződéseket. Ezúttal az általa tervezett Sokkertes ház építési folyamatáról készült fotók kapcsán osztotta meg velünk gondolatait, kibővítve ezzel az építészeti fotó dokumentációs lehetőségeinek térképét, és felhívva a figyelmet annak rejtett dimenzióira. A szűk telken álló családi ház építése során a pengefalak helyszíni építéssel készültek, a kitöltőfalazatok és födémek előregyártott fa könnyűszerkezetek.
A drónnal készült fotókat sokszor feleslegesnek érzem egy épület bemutatásánál, hatásvadász eszköz, amellyel egy sosem látható perspektívából lehet lepillantani. A fenti háznál viszont azt éreztem, hogy fontos, a szűk oldalkertek miatt nem megmutatható és fényképezhető információ veszne el, ha az építtető a saját örömére nem dokumentálta volna ilyen módon az épülő házukat.
Baló Dániel László / Murum Studio | Web | Facebook
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.