Építészek az építészeti fotóról
Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó áll a fókuszban. Megvizsgáljuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme Fernezelyi Gergely véleménye.
Fernezelyi Gergely Ybl-díjas építész az egyik alapítója az FBIS Architects építészirodának, amelynek munkái az OCTOGON oldalának állandó szereplői. Főként lakóépületek jellemzik az utóbbi időben az iroda portfolióját, köztük a különleges Széchenyi hegyi villával, amely a Piranesi díjra is pályázott, az elegáns, manírok nélkül megfogalmazott Kapás utcai társasházzal, de az irodaház műfaja sem hiányzik a stúdió palettájáról, ahogy azt a Major Udvar modern építészeti iránti érzékenységgel megoldott bővítése bizonyítja. Elsősorban a nagyvárosi közegben mozognak otthonosan, nem véletlen talán, hogy választott képük is egy budapesti foghíjbeépítés összefüggéseit mutatja meg.
Az építészeti tervezés egyik fő szempontja mindig az, hogy a leendő épület a környezetébe szervesen illeszkedjen. Városi helyszín esetén ez a környezet egyaránt jelenti az épített környezetet, és azt a miliőt is, amit a város lakói, használói alakítanak ki. Ezért úgy véljük, egy épület fényképezése során legalább annyira fontos a környezetét bemutatni, mint magát az épületet. Így tárulhat teljes egészében a szemlélő elé az a kép, amelyet a tervező megálmodott.
FBIS Architects | Web | Facebook | Instagram
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.