Építészek az építészeti fotóról

Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó áll a fókuszban. Megvizsgáljuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Elsőként Hatvani Ádám gondolatait olvashatjátok.

 

Hatvani Ádám – egyebek között a négyes metró Fővám és Gellért téri állomásait, a hármas metró Nyugati téri és Corvin-negyed állomásait, a Győr-Gönyű hajókikötő díjnyertes épületét, vagy az OCTOGON szerkesztőségének is helyet adó Geoconcept Irodaházat tervező sporaarchitects egyik alapítója – maga is lelkes fotós, képein meghökkentően új szemszögből láttat unalomig ismert objektumokat is. Egy saját felvételével illusztrálva vall az építészeti fotózáshoz kapcsolódó viszonyáról.

 

La Pedrera (Casa Mila), Antoni Gaudí, Barcelona. Fotó: Hatvani Ádám

Egy épület születése komplex és szerteágazó folyamat, melynek során nagyon sok szempontot, képet, érzést, gondolatot, ötletet, referenciát használunk, ezeket gyúrjuk össze valamivé, amit koncepciónak is nevezhetünk, de hívhatjuk az épület lelkének is. Az építészeti fotó különleges műfaj. Számomra akkor működik igazán, ha a fotós megérzi, megérti ezt a valamit, és úgy tudja lekapni, ahogy az építész még sohasem látta.

 

 

sporaarchitects | Web | Facebook | Instagram

 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy (két) kép | Gunther Zsolt

Egy (két) kép | Gunther Zsolt

Építészek az építészeti fotóról

Egy (-három?) kép | Páricsy Zoltán

Egy (-három?) kép | Páricsy Zoltán

Építészek az építészeti fotóról

Hirdetés