Építészek az építészeti fotóról
Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó állt a fókuszban. Megvizsgáltuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme az ÁRTÉR Építészműterem alapítóinak, Álmosdi Árpádnak és Csendes Monikának a véleménye.
Álszentség lenne tagadni, hogy Magyarországon a nem a Fővárosban működő építészirodákra kevesebb hull a reflektorfényből. Az érem másik oldala, hogy a feladat léptékénél fogva számtalan vidéki iroda teremt karakteres közeget saját régiójában, a közhellyel ellentétben prófétává válik saját hazájában. Az ÁRTÉR mindenképp ezek közé tartozik, kitartó és következetes építészeti működésük eredménye méltán vív ki elismerést, ahogy azt a Szolnoki Várkapu Látogatóközpont Média Építészeti Díja versenyében különdíjjal jutalmazott épülete is bizonyítja, amely 2022-ben az Év Háza díjat is elnyerte. Nem véletlen, hogy az MMA által felkarolt Tesztoszteronépítészet sorozat vidéki irodákat bemutató szériája épp Álmosdi Árpáddal indul. Társa, Csendes Monika közben csendesen bóbiskolt a háttérben a maratoni beszélgetés alatt, de hát ennyit tesz a tesztoszteron. A házaspár által alapított és évtizedek óta működtettet iroda munkái határozott állításokat fogalmaznak meg lényegretörő, mégis költői építészeti nyelvezettel, ahogy teszik ezt most szóban is, egy családi házuk képei kapcsán.
Ismeretlen szerző: csak víz és pohár.
Ház, kert és terasz/
csönd, víz és pohár./
Életteret építünk.
ÁRTÉR Építészműterem | Web
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.