Építészek az építészeti fotóról
Augusztusi sorozatainkban az építészeti fotó áll a fókuszban. Megvizsgáljuk a fotósok oldaláról, és szeretnénk az építészek véleményét is hallani. Arra kértük őket, hogy dacára a tomboló nyárnak, válasszanak ki egy (két) nekik kedves képet valamelyik nekik kedves házról, akár saját, akár idegen kéz munkája, professzionális fotó vagy személyes felvétel, és írják meg nekünk: miért tartják jónak, mitől jó az építészeti fotó. Íme Csongrádi János véleménye.
Csongrádi János Pro Architectura díjas építész 1990-ben végzett a BME Építészmérnöki karán Diplomadíjjal. Később a Mesteriskola XIV. ciklusán, majd a BME Középülettervezési Tanszékén a DLA képzésben vett részt. Mestere Török Ferenc volt. Számára az építészet nem pusztán tárgyalkotást jelent – és itt lehet szó akármilyen magas színvonalon megvalósult alkotásokról – hanem utat a világ megismeréséhez, megértéséhez, sőt, megváltoztatásához. Oktatói profilján a következő mottó áll Joseph Beuys-tól: „Hogyan formáljuk és alakítjuk a világot, melyben élünk: a társadalmi plasztika evolúciós folyamat. Minden ember művész.” A grafikáival, fotóival, írásaival egyaránt ugyanazt kutató építész Noszvajon épült kisházainak képeit küldte el nekünk.
A minden évszakban más arcát mutató erdő, és a kis jelekként elhelyezett épülettárgyak tervezőt és fotóst egyaránt azonos jelenléttel ruházzák fel.
Csongrádi János | Facebook
További képek és rajz az épületről a galériában!
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.