A Hidden Characters tervezői elárulták, hogyan készítették el Veszprém új arculatát.
2023-ban Veszprém lesz Európa Kulturális Fővárosa (EKF), a nagy eseményre készülő város arculatát a Hidden Characters tervezte. Az új arculatot rengeteg ötlet és unikális gondolat jellemzi, melynek modern és európéer szemléletmódja a legfőbb jellemzője. Az esemény kapcsán az iroda alapítóival, Nagy Dániellel és Orbán Péterrel a hypeandhyper készített interjút.
A Hidden Characters tervezői, Nagy Dániel és Orbán Péter - Fotó: Födémesi Csaba
A Farkas Anna, Laki Eszter, Can Togay, Hegyeshalmi László és Gerhes Gábor nevével fémjelzett szakmai zsűri az anonim pályázatokat értékelve a döntő szavazáskor tavaly októberben egyhangúlag a Hidden Characters arculati terve mellett döntött, bár ahogy a tervezők elmondták, az EKF projekt egy viszonylag új terep volt számukra.
A munka előtt részletesen tanulmányozták a 2010-es pécsi programot, és több más kulturális esemény designját is, amelyekben nemcsak az arculati elemeket vizsgálták, hanem a megfelelő hangulatot keresték – mit közvetítenek, mit emelnek ki.
Nagy segítségükre volt a brief, amelyben a tervezők szerint nagyon jól összefoglalták a hívószavakat, a kulturális, társadalmi és gazdasági aspektusokat. Közösen gondolkodtak, keresték a megjelenítés legmegfelelőbb módjait, olyan vizuális formát kerestek, amely van annyira elvont, hogy többféleképpen értelmezhessék, mégis megfogható és érthető legyen az emberek számára.
A tervezők szerint azért tudott az ő pályázatuk nyerni, mert sikerült egy olyan plusz potenciált szemléltetniük, amivel a tervük kilépett a klasszikus arculat-logó-tervezés mederéből. Bár az alapgondolatunk az Európai Kulturális Főváros cím által előidézett felragyogás, egyfajta új felvilágosodás volt, arculati tervük nagyon sok minden mást is magában foglal.
![]() ![]() |
"Egy univerzális szikra, amely lehet egy könyv, amit kihajtunk, egy korona, hiszen Veszprém a királynék városa, és egyfajta terjedés is – a fényt és a hangot is ugyanezzel jelölik. Ráadásul szuperül lép interakcióba a környezetével, így aztán a kapcsolódó grafikai alkalmazások számára korlátlan kreatív, multifunkcionális lehetőséget kínál” – mondta el a győztesek.
November végén készült el a 110 oldalas, részletekbe menő arculati kézikönyv, amelyben az intro animációktól kezdve, többfajta plakát arányig mindenre adtak részletes leírást. Az EKF2023 projektcsapatának grafikusai a Hidden Characters tervezte logót és feliratokat már használják a napi szintű kommunikációjukban, és vannak tervben további együttműködések is.
A teljes interjút itt találjátok.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.