A Hidden Characters tervezői elárulták, hogyan készítették el Veszprém új arculatát.
2023-ban Veszprém lesz Európa Kulturális Fővárosa (EKF), a nagy eseményre készülő város arculatát a Hidden Characters tervezte. Az új arculatot rengeteg ötlet és unikális gondolat jellemzi, melynek modern és európéer szemléletmódja a legfőbb jellemzője. Az esemény kapcsán az iroda alapítóival, Nagy Dániellel és Orbán Péterrel a hypeandhyper készített interjút.
A Farkas Anna, Laki Eszter, Can Togay, Hegyeshalmi László és Gerhes Gábor nevével fémjelzett szakmai zsűri az anonim pályázatokat értékelve a döntő szavazáskor tavaly októberben egyhangúlag a Hidden Characters arculati terve mellett döntött, bár ahogy a tervezők elmondták, az EKF projekt egy viszonylag új terep volt számukra.
A munka előtt részletesen tanulmányozták a 2010-es pécsi programot, és több más kulturális esemény designját is, amelyekben nemcsak az arculati elemeket vizsgálták, hanem a megfelelő hangulatot keresték – mit közvetítenek, mit emelnek ki.
Nagy segítségükre volt a brief, amelyben a tervezők szerint nagyon jól összefoglalták a hívószavakat, a kulturális, társadalmi és gazdasági aspektusokat. Közösen gondolkodtak, keresték a megjelenítés legmegfelelőbb módjait, olyan vizuális formát kerestek, amely van annyira elvont, hogy többféleképpen értelmezhessék, mégis megfogható és érthető legyen az emberek számára.
A tervezők szerint azért tudott az ő pályázatuk nyerni, mert sikerült egy olyan plusz potenciált szemléltetniük, amivel a tervük kilépett a klasszikus arculat-logó-tervezés mederéből. Bár az alapgondolatunk az Európai Kulturális Főváros cím által előidézett felragyogás, egyfajta új felvilágosodás volt, arculati tervük nagyon sok minden mást is magában foglal.
"Egy univerzális szikra, amely lehet egy könyv, amit kihajtunk, egy korona, hiszen Veszprém a királynék városa, és egyfajta terjedés is – a fényt és a hangot is ugyanezzel jelölik. Ráadásul szuperül lép interakcióba a környezetével, így aztán a kapcsolódó grafikai alkalmazások számára korlátlan kreatív, multifunkcionális lehetőséget kínál” – mondta el a győztesek.
November végén készült el a 110 oldalas, részletekbe menő arculati kézikönyv, amelyben az intro animációktól kezdve, többfajta plakát arányig mindenre adtak részletes leírást. Az EKF2023 projektcsapatának grafikusai a Hidden Characters tervezte logót és feliratokat már használják a napi szintű kommunikációjukban, és vannak tervben további együttműködések is.
A teljes interjút itt találjátok.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.