A várhatóan 11 hónapig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé.

Elkezdődött az utascentrum építése az évente közel 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron. A munkaterület átadása március 23-án megtörtént, a várhatóan 11 hónapig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé: egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften. 

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérhez kapcsolódik kilenc menetjegypénztár és két személyes ügyfélszolgálati pult, amelyek közül az egyik akadálymentesített. Az utascentrum fontos része lesz a már meglévő oszlopokkal közrefogott üvegfödém, ami fényt enged be a csarnokból. A bejárat két oldalán a falak üvegezettek lesznek, a szolgáltatás-értékesítő irodát pedig szintén üvegfallal választják le.

A belföldi és nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az utascentrum területén működik majd a személyes ügyfélszolgálat és egy szolgáltatás-értékesítő iroda is az utasok rendelkezésére áll, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. A közlekedési terek és a biztonsági őr pultja is az utascentrumban kap helyet.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint: „A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar korszerűsítésének első üteme 2019-ben kezdődött. Saját forrásból újraaszfaltoztuk az utasforgalmi területeket, modern ledes utastájékoztató kijelzőfalat alakítottunk ki, korszerűsítettük a térvilágítást, lebontottuk a korszerűtlen büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javítottuk a vasúti pályát. Most pedig a kormányzati és uniós forrásoknak köszönhetően végre modern, korszerű, akadálymentes utascentrumot alakíthatunk ki. Párhuzamosan folyik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének a felújítása, a csarnokot tanévkezdésre megnyitjuk. Emellett nyár folyamán további utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végzünk.” 

A pályaudvaron 25 jegykiadó automata szolgálja majd a gyorsabb jegyváltást, egy része az utascentrum környékén lesz megtalálható, de működnek majd a vágányoknál is. A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. Az ügyféltérben központilag vezérelt utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat.

Két mozgólépcső és duplex lift is épül annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen és akadálymentesen közelíthessék meg a metrót és a peronokat. Az utascentrumon kívül, de annak közelében pedig automata csomagmegőrzőket helyeznek el. A vasúttársaság dolgozóit is számos, az utasok számára láthatatlan, de a mindennapi pontos és hatékony munka érdekében szükséges fejlesztés szolgálja az utascentrumhoz tartozó háttérirodákban.

Az utascentrum kialakításával párhuzamosan teljesen megújul, 74 négyzetméterrel bővül a Keleti pályaudvar aluljáró szintjén, az utasok által használt mellékhelyiség. A munkák során, az eddigi wc belső tereit az épületgépészettel és világítási hálózattal együtt teljesen visszabontják. A mai igényeknek megfelelően alakítják ki a nők, a férfiak, illetve külön a mozgáskorlátozottak számára, baba-mama résszel, vandálbiztos szaniterekkel a mosdókat, valamint hangos utastájékoztató eszközöket is beszerelnek. A munkákat a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft – a műemléki környezetre tekintettel – örökségvédelmi engedélyek alapján végzi.

A közel 1,6 milliárd forint értékű beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza; a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi.
 

(Forrás: MÁV)




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Aluljáró vagy gőzhajó?

Aluljáró vagy gőzhajó?

Balatoni vasúti aluljárót alakított át a MÁV.

Elindult az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron

Elindult az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron

A várhatóan 11 hónapig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé.

Atomic Designnal újult meg a MÁV online arculata

Atomic Designnal újult meg a MÁV online arculata

A DOT Creative ügynökségnek köszönhető az ígéretes munka, ami még további meglepetéseket tartogat.

Hirdetés