A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Megnyitották a forgalom előtt a Mosel folyó felett 160 méter magasságban átvezető hidat, a Hochmoselbrückét. A felépítését sok vita övezte, negyven évig tervezték, az új híd azonban megkönnyíti Németország és a Benelux-államok közötti közúti közlekedést.

Fotó: picture-alliance

Az 1,7 kilométeres hosszúságú hídon a hatóságok számításai szerint naponta 25 000 gépjármű fog áthaladni, az ünnepélyes átadón kiemelték, hogy a híd nagy mértékben hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

A környezetvédők és a helyiek közül azonban nem mindenki ennyire lelkes.

A vitatott projekt építése nyolc évvel ezelőtt kezdődött, de kritikusai azt hozták fel ellenérvként, hogy a híd elcsúfítja a szőlőterületekkel szabdalt, idilli látképet, egyben megváltoztathatja a környék klímáját és szennyezi a talajvizet, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. Voltak, akik a költségek ellen tiltakoztak: a híd építése egy nagyobb építési projekt részét képezte, mely nagyjából 483 millió euróba került, ebből a hídra 175 milliót fordítottak.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Több mérnöki bravúrt is felvonultat a sátoraljaújhelyi kötélhíd

Több mérnöki bravúrt is felvonultat a sátoraljaújhelyi kötélhíd

723 méteres hosszával a világ leghosszabb ilyen típusú gyalogoshídja épült fel a Zemplénben. Mutatjuk, milyen érdekes műszaki megoldásokat vonultat fel az új kötélhíd. Cikkünket a 192-es, 2024/4-es lapszámból közöljük.

Egy jó híd olyan, mint egy jótett

Egy jó híd olyan, mint egy jótett

Gyalogos híd nyerte a Czech Architecture Award 2023-at

Kék szignó | Paradigma Ariadné Lápföldön

Kék szignó | Paradigma Ariadné Lápföldön

Átadták a Dunakeszi Teknős Tanösvényt

Hirdetés