A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Megnyitották a forgalom előtt a Mosel folyó felett 160 méter magasságban átvezető hidat, a Hochmoselbrückét. A felépítését sok vita övezte, negyven évig tervezték, az új híd azonban megkönnyíti Németország és a Benelux-államok közötti közúti közlekedést.

Fotó: picture-alliance

Az 1,7 kilométeres hosszúságú hídon a hatóságok számításai szerint naponta 25 000 gépjármű fog áthaladni, az ünnepélyes átadón kiemelték, hogy a híd nagy mértékben hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

A környezetvédők és a helyiek közül azonban nem mindenki ennyire lelkes.

A vitatott projekt építése nyolc évvel ezelőtt kezdődött, de kritikusai azt hozták fel ellenérvként, hogy a híd elcsúfítja a szőlőterületekkel szabdalt, idilli látképet, egyben megváltoztathatja a környék klímáját és szennyezi a talajvizet, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. Voltak, akik a költségek ellen tiltakoztak: a híd építése egy nagyobb építési projekt részét képezte, mely nagyjából 483 millió euróba került, ebből a hídra 175 milliót fordítottak.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Denevérbarát lesz Hollandia új kerékpáros hídja

Denevérbarát lesz Hollandia új kerékpáros hídja

A már épülő Blauwe Loper Európa leghosszabb kerékpáros-gyalogos hídja lesz.

13 év festés vár az Øresund hídra

13 év festés vár az Øresund hídra

Fennállásának huszadik évfordulóján kezdték meg a felújítást.

Elkészült Európa egyik legmagasabb hídja

Elkészült Európa egyik legmagasabb hídja

A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Hirdetés