A Townscapert a skandináv várostervezés és mesekönyvek inspirálták.

Oskar Stalberg, a játék tervezője úgy definiálta saját alkotását, hogy hiába online játék a Townscaper, sokkal inkább tekinthető kézben tartható építőkockának, mert nem járnak érte pontok, nem lehet életet szerezi vagy elveszíteni, kizárólag az örömöt és az elégedettséget szolgálja, amely az embert egy, a tengerből kiemelkedő, szép város felépítése során áthatja. 

Annak ellenére, hogy Stalberg számolt azzal, hogy a játékot szeretni fogják, meglepte, hogy alkotása komoly profitot termel, valamint hogy a designerek és a játékfejlesztők is nagy lelkesedéssel fogadják. Az 5,99 dollárba kerülő játékra eddig zömmel pozitív visszajelzések érkeztek, a felhasználók élvezik a Townscaper nyugodt hangulatát és egyszerűségét, amelyben nincs háttérzene, csak a tengerbe eső digitális építőkockák kellemes zöreje.

A játékban a lehetőségek végtelenek: a színes épületek egymásra vagy egymás mellé helyezhetők, az épületek teraszokkal, boltívekkel, hidakkal, kertekkel, létrákkal, ruhaszárítókkal is bővíthetőek, mert a lényeg a részletekben rejlik. 

Stalberg szerint a Townscapernek sok közös vonása van a nagy részletességgel kidolgozott mesekönyvekkel, így a játékot gyermekeknek is ajánlja. Lehet építeni nagy tornyokat, de könnyen el lehet veszni a részletek kidolgozásában is: lehet sirályt rakni az épület tetejére vagy éppen postaládát az oldalára, ezzel pedig kiválóan fejleszthető a kreativitás.

A Townscaper épületeit elsősorban olyan skandináv városok építészete inspirálta, mint Stockholm, Malmö, Uppsala és Koppenhága, ahol a házak gyakran színes téglából készülnek, de Olaszország kőházai is megelevenednek a játékban. 

Stalberg szerint a felhasználók sokkal több időt töltenek a játékkal, mint amire eredetileg számított, építményeik pedig olyan nagyok, hogy elérik a játékban meghatározott limitet a város nagyságát illetően. A designer szándékosan nem bővítette a játékot olyan elemekkel, mint a bevásárlás vagy éppen egy konkrét cél eléréséért történő jutalmazás, mert szerinte egy világjárvány okozta bizonytalanságban nyugalomra van szükség, nem pedig teljesítménykényszerre.

Forrás: CityLab




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Meghalt Yona Freidman

Meghalt Yona Freidman

A Budapesten született francia építész, várostervező, teoretikus 96 éves volt.

Magyar társasjátékot dicsértek a Design That Educates Awardon

Magyar társasjátékot dicsértek a Design That Educates Awardon

A Histheory nevű fejlesztőjátékot több gimnáziumban is kipróbáltak már, és most a sorozatgyártását tervezik.

Hirdetés