A japán Nendo House tervezte az Arabica Coffee új, kuvaiti üzletét.

Domináns fehér színek, sárgaréz és beton kontraszt, és egy egyszerű, de hatásos térszervezési csavar. Kuvaitban 2019-ben nyitott új egységet az Arabica Coffee, a Kiotó Higasijama kerületéből származó kávézólánc. Az épületet a japán Nendo House tervezte.

Az új üzlet enteriőrje a csúcsminőségű termékekhez illő designt kapott: az optikai fehér alapszínt, sárgaréz és beton visszafogott használata teszi hangsúlyosabbá. A fehér kávégépek eltűnnek a háttérben, ezzel is kiemelve az elegáns üvegfal mögé tett kávébabos zsákokat.

Miután egy saroképületben lévő, négyméteres belmagasságú kávézóról van szó, a teret rétegzettre tervezték, vagyis lépcsőzetesen épülnek egymásra az ülőhelyek, mígnem elérünk a kiszolgáló pultig.

Ez az elrendezés átláthatóvá teszi a kávézót bármelyik ülőhelyről, sőt akár az utcáról is. 

A kávéra várók és sorban állók gondosan elszeparálódnak egymástól, miközben a személyzet mindent tökéletesen átlát a pultból.

Ám van még egy csavar a beltérben: az arab szokások szerint a nők nem vonhatják magukra a férfiak figyelmét, ezért az ülősort ívesre tervezték, így a nem egymás társaságában érkező női és férfi vendégek nem vesznek fel szemkontaktust. 

A 190 m²-es kávézó 30 vendéget képes kiszolgálni, míg a kinti teraszon 44 embernek jut hely. A kerekesszékes és babakocsis ügyfeleket a bejáratnál szolgálja ki a személyzet.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Illusztrált építészeti szótár segít a szakszavak megértésében

Illusztrált építészeti szótár segít a szakszavak megértésében

Gyönyörű grafikákon jelennek meg az építészeti alapfogalmak. 

Végre befejeződhet a Sagrada Família

Végre befejeződhet a Sagrada Família

Építési engedélyt kapott a Sagrada Família több mint 130 évvel a munkálatok kezdete után.

A butatelefon, ami segít visszavenni a kontrollt az életünk felett

A butatelefon, ami segít visszavenni a kontrollt az életünk felett

Már előrendelhető a Light Phone II, ami a készítői szerint „tiszteli a felhasználót”, méghozzá azzal, hogy csak a legszükségesebb funkciókat tartalmazza.
Hirdetés