Hirdetés

De várhatóan csak 2024 után.

A szükséges források rendelkezésre állása esetén már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ az M1-es metróvonal felújításának tervezését – írja a szervezet honlapja. A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat, amely keretében korszerűsíthetik és meghosszabbíthatják Európa első földalatti vasútvonalát.

Előreláthatólag 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, ennek köszönhetően megújulhat és meghosszabbodhat az M1-es metróvonal. Európa első földalatti vasútjára jelentős korszerűsítés vár, a beruházás meghatározó szakasza a tervezés.

A Nagy Lajos király úti felüljáró bővítéseA Nagy Lajos király úti felüljáró bővítéseÁllomás a VigadónálÁllomás a Vigadónál

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntés született arról, hogy a Kormány biztosítja a Millenniumi Földalatti Vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat – ezért a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet a munka. A tényleges kivitelezés és megvalósítás várhatóan 2024 után lehetséges.

A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:

  • új, korszerű járművek beszerzése;
  • a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;
  • az átszállási lehetőségek fejlesztése;
  • a vonal akadálymentesítése.

Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki.

A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének. A stratégiai tervezési feladatokat – európai uniós források felhasználásával – a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.

1 / 5 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

A Lánchíd és a Blaha felújítását mindenki ismeri, de nézzük meg a többi hatot is!

Kék túra Budapest alatt

Kék túra Budapest alatt

Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Az A-Híd Zrt. végezheti el a felújítási munkálatokat, amelyek 2023 őszére fejeződhetnek be, és 18,8 milliárdba kerülhetnek. 

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

A Lánchíd és a Blaha felújítását mindenki ismeri, de nézzük meg a többi hatot is!

Kék túra Budapest alatt

Kék túra Budapest alatt

Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Az A-Híd Zrt. végezheti el a felújítási munkálatokat, amelyek 2023 őszére fejeződhetnek be, és 18,8 milliárdba kerülhetnek. 

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

Nyolc budapesti közterületi fejlesztést végez a BKK

A Lánchíd és a Blaha felújítását mindenki ismeri, de nézzük meg a többi hatot is!

Kék túra Budapest alatt

Kék túra Budapest alatt

Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Már februárban elkezdődhet a Lánchíd felújítása 

Az A-Híd Zrt. végezheti el a felújítási munkálatokat, amelyek 2023 őszére fejeződhetnek be, és 18,8 milliárdba kerülhetnek. 

Hirdetés
2023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1