A harbini reptér leendő hármas terminálját az ember, a természet és a helyi igények funkcionális kiszolgálására tervezte a MAD Architects.
Bemutatta a harbini nemzetközi reptér új termináljának terveit a MAD Architects. Felülnézetből egy hópelyhet idéz az épület, utalva a gyakran hólepte Hejluncsiang tartományra, míg folyamatosan hullámzó vonalai a kínai északi síkság topográfiájára is reflektálnak.
Mint tartományi főváros, Harbin jelentős közlekedési csomópont. A leendő hármas terminál 3300 hektáron terül majd el, és számos kiszolgálófunkciót kap – hagyományos közlekedési csomópontot, hotelt, boltokat, parkolót.
Jelentős méretei ellenére a reptér a MAD építészeti programja alapján emberléptékű, hatékony és energiatakarékos marad.
Az ötcsatornás indulási folyosók jelentősen lerövidítik az időt, amíg az utasok eljutnak a kapukig, egyúttal minimalizálják a torlódásokat. A tető bordázatában elhelyezett felülvilágítók természetes fényről gondoskodnak, vagyis csökkentik a mesterséges világítás szükségességét. Kialakítanak belső kerteket is, ahol az utasok kicsit lepihenhetnek, ellazulhatnak.
A „földi közlekedési központ” gyorsvasút, metróvonalak és buszok segítségével integrálja a városi tömegközlekedést. A számítások alapján 2030-ra 43 milliós lesz a harbini 3-as terminál éves utasforgalma, hozzávetőleg évi 320 ezer kimenő járattal.
Ezt a léptéket igyekszik megtartani emberinek, természetközelinek és a helyi igényeket kiszolgálónak a MAD koncepciója egy erősen funkcionális program keretében.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.