A Weston Williamson + Partners építészirodának a biztonságos közlekedésre is van ötlete.
A közelmúltban több beszélgetésben felmerült, hogy bár lassan visszatérhetnének irodáikba a most otthon dolgozó munkatársak, a cég olyan feltételeket szab, amelyek gátolják a visszatérést. Nem lehet használni a konyhát, a mikrót, a hűtőt, nem lehet ételt rendelni futárral, tartani kell a távolságot, és nem lehet tömegközlekedési eszközöket használni. A londoni székhelyű építésziroda, a Weston Williamson + Partners erre a képtelen helyzetre dolgozott ki egy tervet, amely megmutatja, hogyan lehet a jövőben biztonságos körülmények között dolgozni irodai környezetben.
Az iroda vezetője, Chris Williamson szerint egy teljesen új helyzet állt elő, mert vannak, akik vissza szeretnének térni az irodáikba, viszont vannak, akik nagyobb biztonságban érzik magukat otthon, különösen igaz ez az olyan vállalatoknál, ahol az alkalmazottak sokat utaznak külföldre. Williamson szerint egy új, a társadalmi távolságtartásra berendezkedő irodában mindkét igényt figyelembe kell venni.
A social distancing iroda terveit a saját irodájukkal szemléltetik, amelyben 100 fő dolgozik együtt, de ezt a mennyiséget megfelezik és két csoportba osztják az alkalmazottakat, 50 otthon, 50 pedig az irodában végzi a munkáját, rotációs jelleggel.
Az iroda központi részében kialakítanak egy fertőtlenítési területet, az íróasztalokat átlátszó plexivel választják el egymástól, valamint olyan ajtókat szerelnek fel, amelyeket nem kell megérinteni a kinyitáshoz. A stúdió tervei között szerepel az is, hogy a zárt tárgyalótermek helyett nyitott tereken tartják a megbeszéléseiket, valamint felvesznek egy baristát és egy szakácsot, hogy az alkalmazottaknak ne kelljen kimenni az ebédért és futárt se kelljen fogadni.
Ami a munkába járás biztonságos körülményeit illeti, az építésziroda az elmúlt évben a világ 10 nagyvárosában készített kutatást a közlekedési szokásokról, a felmérés eredményei alapján pedig összeállított egy javaslatot arra vonatkozóan, hogyan lehetne a londoni közlekedést fejleszteni. Williamson szerint ezek az ajánlások most sokkal aktuálisabbak, mint valaha, hiszen nyilvánvalóan a zsúfolt tömegközlekedési eszközök csak növelik bármiféle vírus terjedésének kockázatát.
Szerinte nem odázható tovább a kerékpáros utak számának növelése, az ingyenes kerékpárkölcsönzés ösztönzése, csúcsidőszakban az autók kitiltása London központjából, az elektromos motorok támogatása, valamint egy előfoglalási rendszer bevezetése a tömegközlekedési járatokon is.
Williamson szerint a kutatásuk azt bizonyítja, hogy a világ minden táján egyre nagyobb az igény a kerékpározásra, éppen ezért nagy csalódás azt látni, hogy a brit kormány arra buzdít mindenkit, hogy pattanjon autóba. Kisebb városokban ez rendben is lehet, de Londonban a frekventált területekről 7 és 10 óra között ki kellene tiltani az autókat, és átadni őket a bicikliknek és robogóknak. Az építész szerint a koronavírus most egyfajta lendületet adhat London és más városok koncepcióinak átalakításához, ezt pedig nem kellene veszni hagyni.
Ha kíváncsi vagy arra, hogyan lehetne megvalósítani a biztonságos vásárlást egy piacon, akkor kattints ide.
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.