A Váci Greens D épület az Atenor Group fejlesztése.
A Váci Greens D épület az Atenor Group fejlesztése, melynek egyik kivitelezője a ProInterier Kft. volt, mely cég a teljes körű építészeti munkáit és az Interface modul szőnyegek fektetését végezte.
A prágai központú ProInterier csoport 1996 óta van jelen a cseh és a szlovák piacon, 2006 óta a Magyarországon. Mindhárom régióban a belsőépítészeti piac meghatározó szereplője. A cég fő tevékenységi területe irodaházak, közintézmények belső kiépítése, elsősorban gipszkarton válaszfalak, álmennyezetek, álpadlók szerelése, illetve a világ legnagyobb modulszőnyeg gyártójának az amerikai Interface-nek a kizárólagos képviselője és forgalmazója. 2016 óta a Prosystem álpadló rendszert is a ProInterier Kft. forgalmazza és telepíti. A Váci Greens mindegyik épületének kivitelezésében részt vett a cég. A legutóbb átadott D épület kapcsán kérdeztem Vaczuli Kornélt, a ProInterier Kft. műszaki igazgatóját, Szemmelveisz Tamás fő építésvezetőt és Borbély Zoltán Country Directort, az Atenor Group Hungary Kft. képviseletében.
Hogy került a ProInterier Kft. a Váci Greens D épületéhez, mint kivitelező?
Vaczuli Kornél: A Váci Greens minden eddig elkészült épületére (A, B és C épület) megbízást nyertünk, majd a negyedik, D épület esetén is minket választottak. A korábbi három épületnél bizonyítottunk, így az ajánlatunk meggyőzte a fejlesztőt. A projekt vezetője én voltam, hozzám fűződik az előkészítés, az ajánlatadás, kapcsolattartás az alvállalkozókkal, szerződések kötése, teljesítési igazolások és a többi kolléga irányítása. Szemmelveisz Tamás, mint fő építésvezető végig jelen volt az építkezésnél.
Szemmelveisz Tamás: A ProInterier Kft. felelt az organizációért, amely többek között magába foglalta a konténerváros megtervezését, iroda- és hulladékkonténerek telepítését, közterület-foglalási engedély kérelmét, targoncakezelő irányítását, a targonca szervezését, valamint az épület őrzését is.
Milyen jellegű munkákat végeztek az épületen?
Sz. T.: Cégünk végezte az épület építészeti munkáit, amely magába foglalja a „Shell and Core” és „Fit-Out” kiépítést is, összesen 25 600 négyzetmétert, a háromszintes mélygarázzsal együtt. Előbbihez sorolandó az irodaház víz- és hőszigetelése, lakatos szerkezetei, estrich betonozása, felületképzése (falmatricák, tapéták, színes festések); tűzgátló és egyéb belső ajtói, műgyanta padlói, hidegburkolatai (lépcsőházak, liftelőterek, lobbyk); szárazépítészete (lépcsőházak, lifelőterek monolit gipszkarton, pinceszinti vizesblokkok 60x60 cm osztású kazettás, lobbyk ferde, nútokat tartalmazó álmennyezete, valamint előtétfalai); liftelőterek üvegfalai, valamint a lobbyk kivitelezése is. Kiemelendő a tetőn kialakított kétsoros, horizontális irányú trapézlemezzel burkolt, Heraklith szigetelésű zajvédő fal, valamint a földszinten található lobbyk belsőépítészeti munkái, mint például a szabálytalan sokszög formavilágú, Laminam burkolatú, egyedi recepciós pult. De említhetném a plexiüvegeket, a bútorokat, a tapétázott ferde álmennyezetet, amelyben a nútok lefordulnak az előtétfalakba, majd folytatódnak a padlóburkolatban − mindezek egy modern és letisztult designt eredményeztek. Utóbbihoz tartozik az 1. és 2. emeleten kiépített bérlemény szárazépítészeti, felületképzési, álpadlózási, hideg- és melegburkolatokkal, asztalos szerkezetekkel, üvegfalakkal kapcsolatos munkálatai. Az első bérlő irodájában Interface modul szőnyegek kerültek a padlóra. Körülbelül 6-8 féle színt használtak az azúrkéktől a kivizöldig bezárólag, Employ Loop and Lines típusban. A teakonyhák konyhabútora sem megszokott színvilágot kapott, hanem antracit és narancssárga színeket. Ezeken kívül a modern belsőépítészet minőségéhez és esztétikumához nagy mértékben hozzájárulnak olyan egyedi falburkolatok, mint például a mágneses tapéta és a különböző színekre festett táblás fagyapot elemek (Heradesign) egységei.
Milyen hosszú ideig tartott a Fit-Out kiépítés?
Sz. T.: Szeptember végén kezdtük a munkálatokat és most januárban adtuk át az első bérleményt. Nemrég kezdtünk újabb bérlemény kiépítésébe, amit áprilisban fogunk átadni.
Miért a ProInterier Kft.-t választották és mennyire voltak elégedettek az építkezés eredményével?
Borbély Zoltán: Az Atenor minden projektjének fő fókuszában a lehető legmagasabb színvonal és a legnagyobb hatékonyság elérése áll. Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire fontos a Bérlőknek a gyors, professzionális és a határidőket maximálisan tartó kivitelezés. Ezért olyan céget választottunk, a ProInterier Kft., amely képes volt minden eddigi munkája során e szigorú kritériumoknak megfelelni. Itt kihangsúlyoznám azt, hogy még a jelenlegi, kihívásokkal teli építőipari környezetben is képesek voltunk 10 hónap alatt lezárni a teljes épület kivitelezését szemben más piaci szereplők által kommunikált minimum 16-18 hónapos, vagy akár ennél jóval hosszabb vállalási határidőkkel. Ugyanez vonatkozik a bérlemények kivitelezésére is, melyre mi mérettől függetlenül maximum 3 hónapot garantálunk, míg másoknál ugyanez minimum 6-8 hónapig is eltart. Ezzel egyrészt jelentős versenyelőnybe kerülünk, másrészt tovább erősítjük pozitív reputációnkat megbízhatóságunk révén. Ebben a ProInterier Kft. is nagy szerepet játszik, így együttműködésünk rendkívül eredményes és sikeres. Ezt igazolja az, hogy a Váci Greens D épület átadása előtt eladásra, illetve közel 60 százalékban bérbeadásra került. Továbbá az irodaház a tervezett határidőre, 2018 januárjában jogerős használatbavételi engedélyt kapott, így az első bérlőnk időben birtokba vehette irodáját. (Bedő Zsuzsanna)
forrás: sajtóközlemény
Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.