Bódéművészet bádogból.

Az új-zélandi Gerard Dombroski, miután több workshopon is részt vett hazája egyetlen keskeny nyomtávú vasútja, a Driving Creek Railway erdős területén, meghívást kapott a társaságtól, hogy építsen számukra egy lakóegységet, ami egy hónap alatt elkészül. Dombroskit felvillanyozta a kihívás, és megvalósította egy rég dédelgetett tervét. A meglepő külsejű Picolo Cabin nyugalmas búvóhelyet kínál az alkotáshoz.
 

 

A megbízás feltételül szabta, hogy az építész-bútortervező kizárólag a környéken található anyagokat használja fel az építéshez. Dombroski habozás nélkül átkutatta a fehér teafák alatti területet, és kiválasztott egy kidobott acélkeretet, amely valaha egy kötélpálya platformját tartotta, és amelyről úgy gondolta, elég erős alapja lesz a háznak. Az összes többi alkatrész is elhagyott épületekből származik. A keresgélés a munkára szánt időnek mintegy egyharmadát emésztette fel, a maradék időben késő estig épített, vagy a kíváncsiskodó művészekkel és látogatókkal társalgott, akik újabb felhasználható építőanyaggal lepték meg. 

 

 

A kis lak tartószerkezete időrágta fémváz, borítása klasszikus hullámlemez, az ajtóhoz és ablakhoz viszont fát használt, a melegebb hatás kedvéért. Szemből az építmény egy görkorcsolyapálya lesiklójának formáját idézi, nem véletlenül, mert Dombroski korai tanulmányai idején görkorcsolyarámpákat fotózott.

A kabin épp olyan széles, hogy egyik végében egy ágy, másik végében egy asztal elférjen. Az asztal alatt egy rejtett csapóajtó nyílik, amin keresztül a betonpadlón üldögélő vendég kényelmesen lelógathatja a lábát – az ügyes megoldást a talált szerkezet adottságai tették lehetővé. A beszűrődő fény meghitté varázsolja a teret, megszépíti az elaggott farostlemezzel burkolt falakat, mintha sötét tónusú csiszolt betont látnánk. Az épület lesiklórámpa-formája lehetővé tette, hogy a felső bevilágító nyílás közvetlenül az ágy fölé kerüljön, így fekve is csodálhatjuk a hajladozó fák lombját.

 

Gerard Dombroski WorkshopGerard Dombroski Workshop

A fákra bámuló ház – ez volt a tervező álma.

 

 

Driving Creek Railway területén most már eggyel több menedék várja az alkotni vágyó művészeket. A fák közt megbújó fészek úgy fest, mintha egy fára épült házikó a földre pottyant volna, és ott ünnepelné a természet nagyszerűségét.

 



Gerard Dombroski | Web | Instagram

 

 

Forrás: yellowtrace

 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A Hello Wood már az utódait tervezi a WorkStation kabinnak, amely díjat nyert a German Design Council által alapított ICONIC Awardson.

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Milyen érzés a Hello Wood Workstation kabinjában dolgozni? Kipróbáltuk a MaxCity-ben.

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A Hello Wood már az utódait tervezi a WorkStation kabinnak, amely díjat nyert a German Design Council által alapított ICONIC Awardson.

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Milyen érzés a Hello Wood Workstation kabinjában dolgozni? Kipróbáltuk a MaxCity-ben.

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A komplex térélmény, praktikusság és fenntarthatóság díja

A Hello Wood már az utódait tervezi a WorkStation kabinnak, amely díjat nyert a German Design Council által alapított ICONIC Awardson.

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Élesben teszteltük a home office netovábbját

Milyen érzés a Hello Wood Workstation kabinjában dolgozni? Kipróbáltuk a MaxCity-ben.

Hirdetés
2025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1