Mozgolódik Dubrovnik és Barcelona is.

Itt a vége: évtizedes huzavona után Velencében nem közelíthetik meg többé óceánjáró hajók a történelmi belvárost. Velence polgármestere arra kérte az UNESCO-t és az olasz kormányt a júniusi hajóbaleset után, amikor irányíthatatlanná vált egy luxushajó és személyi sérülést okozott, hogy védjék meg a várost a turistáktól.

Fotó: Stefano Rellandini - Reuters

Eddig évente közel 700 tengerjáró hajtott be Velencébe egyenként több ezer turistával és több ezer tonnával, az általuk keltett hullámok pedig rongálják a házak alapzatát.

A júniusi eset után végképp betelt a pohár, a helybeliek sok éven át tartó tüntetéssorozata újraéledt, a politikusok pedig úgy tűnik, végre cselekszenek. Az olasz közlekedési minisztérium tervei szerint már szeptembertől a nagy hajók egy része Fusina és Lombardia terminálokban horgonyozhatna le, további új helyszínekről pedig nyilvános konzultáció alapján döntenek. A lakók szkeptikusak, ugyanakkor reménykednek is, hogy végre a profit mellett a város leterheltsége, műemlékvédelme is szempont lesz. 

Nem Velence az egyetlen város, amely küzd a tengerjáró hajókkal. Dubrovnik új közlekedési szabályokat dolgozott ki a város védelme érdekében, Barcelonában pedig ígéretet tett a polgármester arra, hogy visszavágja a kikötési engedélyek számát: 2017-ben 800 hajóból közel hárommillió utas szállt ki a spanyol városban. 

Borítókép: Miguel Medina/AFP/Getty Images




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A 21. század technológiai kihívásaira keresik a választ a Terránnál

A 21. század technológiai kihívásaira keresik a választ a Terránnál

Új telephely, új termék - töretlen a gazdasági növekedés.

Magyarország versenypozíciója jó az ingatlanbefektetések területén

Magyarország versenypozíciója jó az ingatlanbefektetések területén

Sikerrel mutatkoztak be a magyar ingatlanfejlesztések a világ egyik legjelentősebb ingatlanos eseményén, a MIPIM-en.

Hirdetés