Hirdetés

A Kőbányai BringAréna a Sportligetben kap helyet.

Még idén megépül Kőbányán Magyarország első fedett kerékpáros fapályája, a BringAréna. A velodrom nemcsak a versenysportot szolgálja majd, de alkalmas lesz arra is, hogy a gyerekek időjárástól függetlenül a gyakorlatban tudják benne elsajátítani a kerékpározás alapjait.

Fotó: bringarena.hu

Fotó: bringarena.huFotó: bringarena.hu

Mivel idehaza jelenleg nincs fedett kerékpáros pálya, ezért Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a szerdai sajtótájékoztatón a kerékpársport és az egész magyar kerékpározás ünnepének nevezte a mai napot. Utalt rá, hogy a Magyar Kerékpáros Szövetség az Emmi évenkénti infrastruktúra támogatásaiból 2014 óta 370 millió forintot gyűjtött össze erre a célra, ám ez nem lett volna elegendő a kivitelezéshez, ezért április 26-i döntésével a kormány 337 millió forinttal kiegészítette az összeget.

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke arról beszélt, hogy a Velodromot nemcsak a pályakerékpárosok, hanem a sportág többi szakágának versenyzői is használni fogják, és végeznek majd benne edzéseket. Eisenkrammer Károly, a Vuelta Sportiroda igazgatója, a projekt vezetője azt mondta, Európában szinte egyedülálló, hogy egy olyan országnak, amelynek van kerékpásportja, nincs fedett pályája. "Húsz, harminc, de inkább ötven éves adósságot törlesztünk a velodrom megépítésével" - hangsúlyozta, majd utalt arra, hogy a magyar pályakerékpáros versenyzők eddig Bécsbe voltak kénytelenek kiutazni ahhoz, hogy edzhessenek.

A Kőbányai Önkormányzat 15+5 évre biztosítja a Sportliget területén azt a másfél hektáros telket, ahol a létesítmény felépülhet. D. Kovács Róbert, a X. kerület polgármestere úgy fogalmazott, hogy a pálya egy olyan helyszínen valósulhat meg, amely a sport szolgálatára hivatott, hiszen a közelében több szabadtéri sportpálya mellett a közelmúltban egy futókört is építettek, felújították az Újhegyi Uszodát és egy aszfaltos pumpapályát is terveznek létesíteni. 

A Kőbányai BringAréna ugyan nem mérhető egy nemzetközi versenyek rendezésére is alkalmas, több ezer nézőt is befogadni képes, fedett csarnokhoz, mégis hatalmas lépés a sportág életében. A 4500 négyzetméter alapterületű, fémszerkezetű ponyvacsarnokban egy 200 méter hosszú, 6 méter széles, döntött kanyarú fapályát helyeznek el. A csarnokban lesz egy alagút, hogy a pálya belsejébe biztonságosan be lehessen jutni a kerékpárosok zavarása nélkül, ezen kívül egy vizes blokk szolgálja ki a sportolókat és a 100 fős lelátón helyet foglaló nézőket. A Hangár utcai Sporttelep 15.000 m2-es telkén megépülő csarnokot és az alépítményeket a Szeghi Stúdió tervei alapján a közbeszerzésen nyertes Graboplan Kft. készíti el., a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) elvárásainak megfelelő, 3. kategóriás fapályát a német Velotrack szállítja. 

Fotó: bringarena.hu

Fotó: bringarena.hu

A pálya jellemzői:
Pálya hossza (a kanyar belső ívén mérve): 200 m
Pálya befoglaló méretei: 88 m x 48 m
Pálya magassága a kanyarokban: kb 5 m.
Csarnok mérete: 90×50 – szükséges magasság: 8 m.
Dőlésszög: 10/40 deg. között
Alváz: fenyő DIN1052-1 illetve S10-15 szerint.

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Bemutatjuk Kazi Zsolt tervét, amelyért Silver Diploma díjat kapott az Eurasian Prize nemzetközi versenyen.

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Az elismerésben részesült koncepcióterv egy szerencsés véletlenből indult ki.

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Bemutatjuk Kazi Zsolt tervét, amelyért Silver Diploma díjat kapott az Eurasian Prize nemzetközi versenyen.

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Az elismerésben részesült koncepcióterv egy szerencsés véletlenből indult ki.

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Biogázfeldolgozó és látogatóközpont – az Eurasian Prize-on díjnyertes magyar diplomaterv

Bemutatjuk Kazi Zsolt tervét, amelyért Silver Diploma díjat kapott az Eurasian Prize nemzetközi versenyen.

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Belső utazásra inspiráló pályaudvart tervezett Kínába a LAB5

Az elismerésben részesült koncepcióterv egy szerencsés véletlenből indult ki.

Hirdetés
2025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1